13 maart 2017

Overeenkomst King en Intrakoop geeft inzicht in inkoopkeuzes

King Nederland en Intrakoop hebben hun handtekening gezet onder een vernieuwde overeenkomst. Deze is voor Intrakoop-leden uitgebreid met een groot assortiment medische disposables van D-Care. Ook krijgen zorgorganisaties nu direct inzicht in de financiële consequenties van hun inkoopkeuzes. Door deze vernieuwde overeenkomst kunnen Intrakoop-leden profiteren van kwaliteitsproducten tegen aantrekkelijke prijzen.

King Nederland, onderdeel van Bunzl, is als totaalleverancier van hygiëneproducten, schoonmaakartikelen, tableware, medische en facilitaire disposables al jaren partner van inkooporganisatie Intrakoop. King gaat daarin net een stap verder door zich te richten op kwaliteitsverbetering, innovaties en meer efficiëntie in de keten. Eric Sips, directeur van King Nederland: “We willen de zorg maximaal ontlasten door processen zoveel mogelijk te automatiseren en optimaliseren. Zo kan de zorg zich primair richten op het daadwerkelijk verlenen van zorg.”

Inzicht financiële consequenties
Frank Kaptein van Intrakoop: “Een belangrijk voordeel van deze vernieuwde overeenkomst voor onze leden is dat zij direct inzicht hebben in de financiële consequenties van hun keuzes. Het vastgelegde omzet- en logistiek dienstverleningsmodel maakt deze namelijk transparant. Zo kiezen leden bijvoorbeeld zelf voor een vaste korting af-factuur of een bonus achteraf. Samen met onze leden en King zullen we de overeenkomst blijven optimaliseren, zodat deze blijft aansluiten bij de wensen van onze leden.”

Efficiëntie en besparingen in de keten
Michiel Bonte, commercieel directeur Healthcare bij King vult aan: “King en Intrakoop zijn door de jaren heen goede partners geworden. De zorgsector verandert snel. Daarom is het goed om de overeenkomst voor de zorg te vernieuwen. Voor Intrakoop-leden is ons brede assortiment facilitaire en medische disposables aantrekkelijk. Ook bieden wij met deze vernieuwe overeenkomst concrete besparingen in de keten als Intrakoop-leden kiezen voor digitale bestel- en factuurstromen; 1 vrachtauto en 1 factuur is daarbij het devies. In de samenwerking met Intrakoop kunnen wij deze diensten optimaal inzetten en daar zijn wij trots op”.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: