Berendsen Washroom wint sanitaire hygiëne-award
Berendsen Washroom is door het Nationale Business Succes Award instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de sanitaire hygiënebranche. Het bedrijf heeft zich volgens de nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering en uitstekende reputatie. “Berendsen combineert uitgebreide vakkennis met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Als aanbieder van totaaloplossingen op hygiënegebied is het een zeer vooraanstaande speler.”
Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf, visie en een sterke focus op de klant: de nominatiecommissie van de Nationale Business Succes Award steekt zijn bewondering voor Berendsen Washroom in haar rapport niet onder stoelen of banken. Om die redenen is het bedrijf verkozen tot branchewinnaar sanitaire hygiëne en komt het tevens in aanmerking voor de Nationale Business Succes Award 2016.
Vooruitstrevende organisatie
De Nominatiecommissie ziet in Berendsen een vooruitstrevende organisatie, waarvan ze in de toekomst nog veel successen verwacht. “Innovatie is het sleutelwoord bij Berendsen.Men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en optimaal op de klant af te stemmen. Denk aan de design toiletdispenserlijn met antibacteriële coating en de toiletborstel met wisselfrequentie, waarbij Berendsen de borstel in een vaste frequentie wisselt om onhygiënische situaties te voorkomen.”
Totaal nieuw concept
Een sterk staaltje innovatie is Berendsen LightGuide, ontstaan in samenwerking met een groot ziekenhuis in Denemarken. Het was de uitkomst van de vraag naar een systeem dat patiënten op een niet-dwingende manier stimuleert om de handen te wassen. LightGuide begeleidt toiletbezoekers met behulp van lichtsignalen door een stappenproces dat een optimale handhygiëne garandeert.
“Het is een mooi voorbeeld van het combineren van bestaande concepten of producten”, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. “De dispensers bestonden al en de lichttechniek ook. Door ze samen te voegen is er een totaal nieuw concept ontstaan.”
Gedrag toiletbezoeker
LightGuide registreert ook het gedrag van de toiletbezoeker. Er wordt precies gemeten hoeveel toiletbezoekers er zijn geweest, hoeveel zeep ze hebben gebruikt om hun handen te wassen, hoeveel er papier hebben gebruikt om hun handen te drogen en hoeveel het proces volledig hebben doorlopen door het gebruik van de hand sanitizer. Kortom, LightGuide maakt het gebruik van de sanitaire voorzieningen volledig inzichtelijk.
Zwaan: “Een zeer dynamisch bedrijf dat volop in ontwikkeling is en blijft. Klantgerichtheid, concept denken, beleving teweeg brengen – daar draait het om. De mens altijd centraal stellen, dat is wat Berendsen doet.”
Op tv
De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13:55 uur.
Over Berendsen
Berendsen Washroom is onderdeel van Berendsen Textiel Service en is gevestigd in Zaandam. Het bedrijf levert full service oplossingen voor bedrijven op het gebied van sanitaire hygiëne. Berendsen is een van origine Deens bedrijf dat in Londen aan de beurs is genoteerd. Het biedt in 17 Europese landen een groot scala aan diensten aan.
Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van € 100.000.
De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.