Asito bekroont eredivisieclub Heracles Almelo met hoofdsponsorschap
De komende vijf seizoenen is schoonmaakorganisatie Asito hoofdsponsor van Heracles Almelo. Dat is zondag bekend gemaakt vlak voor de aftrap van het play-offduel Heracles Almelo – FC Groningen. De langdurige sponsorovereenkomst met het Almelose bedrijf gaat in per 1 juli 2016.
Heracles Almelo is trots om een sterk, in de regio Twente gevestigd, bedrijf als Asito als nieuwe hoofdsponsor te mogen presenteren. Dit sponsorschap zal in het teken staan van de maatschappelijke activiteiten van zowel Asito als Heracles Almelo, hetgeen beide partijen met elkaar verbindt. Asito en Heracles Almelo gaan op de lange termijn samenwerken aan succes en elkaars kennis en ervaring delen om de maatschappelijke impact te vergroten.
Vertrouwen
Commercieel directeur van Heracles Almelo Rob Toussaint spreekt met overtuiging over de samenwerking met Asito. “Met Asito als nieuwe hoofdsponsor zijn we als club in staat de komende vijf jaar verdere stappen te zetten. Er spreekt vertrouwen uit de lange termijn van onze samenwerking, die zowel Asito als Heracles Almelo prachtige kansen biedt. Onze band gaat bovendien al jaren terug. Heracles Almelo en Asito zijn onafscheidelijk. Daarom voelt het goed om onze samenwerking de komende seizoenen te bekronen met het hoofdsponsorschap van Heracles Almelo.”
Gezondheid en vitaliteit
Remko Stolk, commercieel directeur van Asito: “We zijn al tientallen jaren verbonden aan Heracles Almelo. Onze oprichter, de heer Van Riemsdijk, was al fervent Heraclied. De samenwerking met Heracles Almelo zal bijdragen aan onze inspanningen rondom de gezondheid en vitaliteit van onze 10.000 medewerkers. Het zal de basis vormen om deze thema’s verdere invulling te geven binnen Asito. De kennis van Heracles Almelo over deze thema’s en de uitstraling die een betaald voetbalorganisatie meebrengt, helpen ons hierbij.”
Natuurlijke overgang
De wisseling van hoofdsponsor komt op een natuurlijk moment voor TenCate en GreenFields, Asito en Heracles Almelo. Voorzitter Jan Smit: “Met TenCate en GreenFields als betrokken en trouwe hoofdsponsor hebben we in de afgelopen dertien jaar een groei doorgemaakt van een Eerste Divisieclub naar een Eredivisieclub. Daar zijn wij hen enorm erkentelijk voor. Wij zijn blij dat TenCate en GreenFields de komende seizoenen als Partner in Business aan Heracles Almelo verbonden blijven.”
“In de afgelopen dertien seizoenen hebben wij een unieke en nauwe samenwerking met elkaar gedeeld. Al jaren zijn wij als profclub de showcase van TenCate en GreenFields. Gezamenlijk zijn wij initiator en innovator geweest van het professioneel voetballen op kunstgras in Nederland. Tegenwoordig speelt meer dan de helft van de Nederlandse profclubs op deze sporttechnische ondergrond. En ook de belangstelling van amateurs is in die jaren enorm gegroeid.“
Internationale doorbraak
Ton Raaphorst, directeur TenCate Grass en GreenFields: “De internationale belangstelling voor het voetballen op kunstgras of hybride sportsystemen groeit enorm. Zelfs tot in de Verenigde Staten van Amerika, waar het geweven kunstgrassysteem van TenCate en GreenFields geïnstalleerd wordt in het Mercedes-Benz Stadion in Atlanta. Dat bewijst dat Heracles Almelo ruim dertien jaar geleden reeds een sportieve visie deelde die ook in het buitenland wordt overgenomen. Wij kijken met trots terug op het unieke hoofdsponsorschap van Heracles Almelo en wensen de club en alle supporters vele overwinningen voor de toekomst!”
Over Asito
Asito is met 10.000 medewerkers een van de grootste schoonmaakbedrijven in Nederland. Het bedrijf legt een sterke focus op maatschappelijk verantwoord ondernemen met als doel het inspireren en motiveren van de eigen medewerkers andere organisaties op dit vlak. Dit komt onder meer tot uiting in de activiteiten rondom inclusiviteit en diversiteit, maar ook in een milieubeleid waarmee grote besparingen worden gerealiseerd in onder meer C02-uitstoot, verpakkingsmaterialen en de ontwikkeling van een eigen milieuvriendelijke schoonmaakmethode.