TH&P enquête: betere beleving en meer tevredenheid met schone werkplek
De tevredenheid van uw medewerkers verhogen? Investeer dan in het schoonmaken en schoonhouden van de werkplekken van uw medewerkers. Want uit een enquête van TH&P blijkt dat de waardering omhoog schiet van een magere 5,6 naar een dikke 8 plus. Vooral het toetsenbord en de muis zijn meestal heel erg vies.
Maar hoe verhoog je dan de tevredenheid van je medewerkers? Door te zorgen dat wat schoon is gemaakt, ook schoon blijft. Met andere woorden: de beleving en waardering van het schoonmaken moet omhoog.
Een praktijkvoorbeeld
Een mooi voorbeeld van een vergroting van de ‘schoonbeleving’ uit de praktijk. TH&P heeft bij een nieuwe klant onderzoek naar de reiniging verricht. De centrale vraag in dit tevredenheidsonderzoek is hoe de medewerkers de hygiëne op het werk zien. De nadruk hierbij ligt vooral bij hoe schoon zij de computerapparatuur ervaren. Voor de reiniging werd de netheid van hun toetsenbord, muis en andere computer apparatuur beoordeelt met een magere 5,6. Maar na de reiniging schot de waardering omhoog naar een 8 plus.
Wat kun je ermee?
Maar wat kunt u hier in de schoonmaakbranche mee? Het is een goede en overtuigende manier om te investeren in de tevredenheid en de beleving van de schoonmaak. Veel medewerkers zien dat het toetsenbord en de rest van de werkplek vies zijn en meestal ook vies blijven. Want in de regel mogen schoonmaakbedrijven geen eens aan de computerapparatuur komen. Dit terwijl de reiniging door een specialist als TH&P zorgt dat de waardering van de schoonmaak omhoog schiet. Tegenwoordig draait het allemaal om beleving. Een voorbeeld: al wordt de wc iedere dag schoongemaakt, na een paar toiletbezoeken vinden veel mensen de wc al weer vies. Het is moeilijk om het als schoonmaakbedrijf goed te doen. Op dit punt is goede computerreiniging dus een quick win. Daarnaast verbetert het ook de hygiëne op de werkplek.
Van voldoende naar cum laude
Door de samenwerking tussen TH&P en reguliere schoonmaakbedrijven is er voor klanten veel te winnen. Veel schoonmaakbedrijven scoren al een dikke voldoende met hun diensten, maar om de tevredenheid nog hoger te krijgen is ‘iets extra’s’ nodig. En dit extra’s kan de dienst van TH&P zijn. Door de toetsenborden periodiek te reinigen neemt de beleving bij een schone werkplek toe en stijgt de tevredenheid van de medewerkers en de klant. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het eerder geschetste onderzoek!