5 november 2015

Specialistische samenwerking De Weijer en Jaap Breman

Cultureel centrum De Weijer uit Boxmeer en Schoonmaakgroothandel Jaap Breman zijn een samenwerking aangegaan voor de levering van schoonmaakmaterialen en ‑middelen. “Als schoonmaakspecialist hebben we ons ingezet om een schoonmaakplan te implementeren, inclusief een training over nut, noodzaak en aanpak van schoonmaken,” zet Henk Vanetie, vestigingsmanager van Schoonmaakgroothandel Jaap Breman in Venlo, uiteen.

Recent opende Schoonmaakgroothandel Jaap Breman haar derde vestiging in Nederland: na Franeker waar het hoofdkantoor sinds de start, 25 jaar geleden, gevestigd is, en de vestiging in Hoogeveen in 2014, volgde in september 2015 Venlo. De schoonmaakgroothandel geeft daarmee invulling aan haar ambitie om te groeien. Dat daarvoor een eigen, onderscheidende weg wordt gekozen, mag het contract met cultureel centrum De Weijer onderstrepen.

Schoonmaakplan
Jaap Bremans partner FOOX is een inkoop-, marketing- en salesorganisatie met zeven aangesloten groothandelsbedrijven, waaronder een vestiging in Venlo. “Cultureel centrum De Weijer en FOOX, als leverancier van het meest complete assortiment rook- en zoetwaren, frisdranken, koffie en thee, soep, disposables, horecabenodigdheden en kerstpakketten, werkten reeds samen. De uitbreiding van onze samenwerking is mede tot stand gekomen door Rob Gidding, verkoopadviseur bij Foox Venlo. Om de beleving van schoonmaak voor interne medewerkers en externe gasten naar een hoger plan te tillen, hebben we een schoonmaakplan geschreven en geïmplementeerd”, vertelt Gert Jan Breman.

Belevering en beleving
Onderdeel van dit plan is de belevering en het gebruik van schoonmaakproducten, maar ook de optimalisatie van de beleving van schoonmaak. Dit alles om de beleving van de bezoekers aan het Cultuur centrum De Weijer een geweldige avond te bezorgen. Henk Vanetie: “We hebben dertien medewerkers getraind in een stukje bewustzijn van schoonmaak: van praktische zaken en veiligheidsaspecten tot het belang en de uitstraling van een schoon en sprankelend theater waar gasten graag komen en terugkomen. We zijn heel blij dat wij hier als schoonmaakgroothandel een bijdrage aan leveren.”

Tevreden klant en gasten
Cultureel centrum De Weijer omschrijft zichzelf als “een eigenwijs prachtbedrijf in het hart van Boxmeer”. De medewerkers zijn de drijvende kracht achter De Weijer. Schoonmaker en posterplakkers, stoelensjouwers, topkoks en superkelners, administratiehelden, topchefs en receptiedames zorgen voor een welkom gevoel van  de gasten. De Weijer over hun keuze: “Reinheid speelt een belangrijk rol: een schone locatie is cruciaal voor een welkom gevoel voor onze gasten. Maar het is voor ons natuurlijk ook belangrijk om de kosten onder controle te houden. Daarnaast wilden we af van de grote diversiteit aan schoonmaakproducten voor professioneel en voor huis-, tuin- en keukengebruik. Het was dan ook snel helder dat de productenlijn van Jaap Breman uitkomst biedt vanwege zijn prijsstelling,  gebruikersvriendelijkheid en Ecolabel-certificering. Om deze middelen één keer op de juiste manier in te zetten, hebben we gekozen voor de schoonmaaktraining door Henk. Duidelijk, goed verteerbaar in een vrolijke setting. Het resultaat is dat nu enkele weken later alle producten en materialen geïmplementeerd zijn en iedereen op de juiste en zelfde wijze werkt. Kortom, tevreden klant en tevreden gasten.”

Meer informatie: www.jaapbreman.nl

Deel dit artikel

Ook interessant: