26 mei 2015

Nieuwe Initial Signature COLOUR stimuleert gewenst hygiënegedrag

Uit recent onderzoek van Initial, expert in hygiëne, blijkt dat 62% van de mannelijke en 40% van de vrouwelijke werknemers de handen na een toiletbezoek niet wast. Nu lanceert Initial de nieuwe Signature COLOUR-lijn. Deze lijn, bestaande uit producten voor toilethygiëne, handhygiëne en luchtverfrissing, is ontworpen op basis van kleurenpsychologie en zorgt voor betere hygiënegewoonten.

Initial koos negen kleuren die allemaal verschillende psychologische reacties oproepen. Het gaat om heldere kleuren met een warme ondertoon, waarvan bewezen is dat ze toiletgebruikers aanmoedigen tot positief en proactief hygiënegedrag.

De keuze voor deze negen kleuren is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek naar het verband tussen kleur en menselijk gedrag, uitgevoerd door Angela Wright, kleurpsycholoog en grondlegger van het Colour Affects System. “Kleur heeft een bewezen grote invloed op menselijk gedrag. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat meer dan zestien miljoen kleuren door de computer en oneindig veel meer door het menselijk oog worden herkend en invloed hebben op humeur, emoties en gevoelens. Zo roept turkoois bijvoorbeeld gevoelens van hygiëne op, terwijl roze wordt geassocieerd met zorg.”

Uit onderzoek dat marktonderzoeksbureau Motivaction deed in opdracht van Initial, blijkt dat 19% van de Nederlanders (onder 514 respondenten) vaker geneigd is zijn of haar handen te wassen bij het zien van gekleurde dispensers.

In lijn met de Signature-dispensers zijn ook de COLOUR-dispensers van Initial voorzien van een antibacteriële coating. Vuil en bacteriën zijn makkelijk te verwijderen dankzij het afgeronde design. “Met de lancering van deze nieuwe Signature COLOUR-reeks ondersteunen we bedrijven die streven naar optimale hygiëne”, zegt Arjan Gundlach van Initial. “Naast het feit dat kleur zorgt voor een groter hygiënebewustzijn, is ook bewezen dat het aanbrengen van kleur een positief effect heeft op de productiviteit, de efficiëntie en het welzijn van de werknemer. Bovendien is het werken met kleur in de toiletruimtes verrassend en verfrissend. Het geeft direct een heel andere uitstraling.”

De productlijn is beschikbaar in negen stijlvolle kleuren, in matte of glanzende afwerking. Elke kleur creëert afzonderlijk een andere sfeer. Kijk op de website voor de verschillende beschikbare kleuren en voor meer achtergrondinformatie over de invloed van kleurenpsychologie in sanitaire ruimtes.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: