Hijman en AlcmariA vieren unieke 30-jarige samenwerking
In 2018 is het exact 30 jaar geleden dat de samenwerking tussen Hijman Schoonmaakartikelen en AlcmariA Schoonmaakbedrijf begon. Een bijzonder moment en feit. Vincent Schouten, directeur-eigenaar van AlcmariA Schoonmaakbedrijf blikt terug.
“Sal Hijman en Rein Schouten van AlcmariA kenden elkaar uit het verleden en ze gunden elkaar de handel, in de ruimste zin van het woord. Sal bood mijn vader leverancierskrediet bij onze start, waar mijn vader uiteindelijk geen gebruik van heeft hoeven te maken. Dit mooie gebaar heeft de basis gelegd voor alles: verleden, heden en toekomst. We begrijpen na 30 jaar samenwerken dat dit niet zomaar een commercieel of slim gebaar was vanuit Sal, maar tekenend was voor zijn warme inborst en voor zijn bedrijf”, vertelt Schouten.
“Deze warmte ervaren wij al 30 jaar. Vanuit Donald Hijman, Roland Wink en alle collega’s van Hijman”, vervolgt Schouten. “Natuurlijk deden zich in 30 jaar ook lastige momenten voor, maar deze zijn van beide kanten aangepakt om een oplossing te vinden voor de lange termijn. Dan kom je er samen uit. Samen sterk.”
Eigen schoonmaakmiddelenlijn
“Het is mooi om te zien hoe beide bedrijven zijn gegroeid. In omvang, maar vooral in kwaliteit. Hoe ons beide bedrijven toekomstgericht en hiervoor ook klaar zijn. Eind vorig jaar is AlcmariA haar eigen schoonmaakmiddelenlijn gestart in samenwerking met Hijman. Uiteraard met erkend en gecertificeerd ecolabel. Dit jaar gaan we verder met een pilot voor het SupraTrap systeem. Innovaties waar de markt om vraagt. En innovaties met een maatschappelijk verantwoord karakter.”
Vincent Schouten tot slot: “We kijken uit naar de vele mooie jaren van samenwerking die voor ons liggen, met alle uitdagingen. Er is vertrouwen in, en respect en begrip voor elkaar. Dus dat komt goed. … Dankjewel Sal.”