3 februari 2015

Uniqcare Integrale dienstverlening: partnership met rendement

Uniqcare bestaat 10 jaar. Een mooie gelegenheid om terug te blikken, maar vooral om vooruit te blikken. Wat heeft Uniqcare bereikt? Wat is de strategie van de dienstverlener in sanitaire hygiëne- en droogloopoplossingen? En what’s in it for … bedrijven, instellingen en mkb’ers, het segment waar Uniqcare goed gedijt. We vuurden onze vragen af op Ernst-Jan van der Graaf, sinds 1 oktober algemeen directeur van Uniqcare. 

Toen Uniqcare op 31 januari 2005 officieel van start ging, was het van meet af aan een bedrijf dat zich onderscheidde in haar dienstverlening. “In tien jaar tijd heeft Uniqcare zich ontwikkeld tot een krachtige dienstverlener in sanitaire hygiëne- en droogloopoplossingen. Daarvoor vormen transparantie, verantwoordelijkheid en klanttevredenheid de basiselementen”, begint Ernst-Jan van der Graaf ons gesprek. 

Mkb
In de rij van dienstverleners in sanitaire voorzieningen en schoonloopmatten behoort Uniqcare tot de top 5 en vertegenwoordigt de facilitair dienstverlener het middensegment. Zo ook haar klantenkring. Van der Graaf hierover: “We mogen vele midden- en grote bedrijven tot onze klantenkring rekenen. We lopen graag voorop in het ontwikkelen van oplossingen en vernieuwingen vanuit het klantperspectief om zodoende werkelijk positief bij te dragen aan het rendement van onze klanten. Kortom, de ene hand wast de andere. Onderscheiden was altijd al kenmerkend voor Uniqcare, anders kun je je als bedrijf niet zo snel tot de top opwerken, maar verbinden is nu onze missie.”

Prijszeker
Bedrijven verwachten anno 2015 een facilitair dienstverlener, die op een transparante en bestendige wijze inhoud geeft aan de aangeboden oplossingen. Die transparantie uit zich bijvoorbeeld in Prijszeker; de garantie waarmee Uniqcare begin 2014 een stevig statement maakte. “Prijszeker is de nieuwe norm voor transparantie in de markt van sanitaire hygiëne en garandeert geen prijsverhoging op de huur van apparatuur gedurende een driejarig contract”, kondigde men vorig jaar aUniqcare serviceafdelingan. Daarmee gaf en geeft Uniqcare tegengas aan de trend in de sanitaire markt om jaarlijks ongemerkt prijsverhogingen aan klanten door te berekenen, die bij een contract van vier jaar tot enkele tientallen procenten kan oplopen. “Dat kan en mag nooit de bedoeling zijn”, is de overtuiging van Uniqcare.

Assortiment en serviceverlening
Van der Graaf onderbouwt deze overtuiging: “We voelen een sterke verantwoordelijkheid. De tevredenheid van onze klanten is ons beste visitekaartje. Bovendien steken we graag onze kop boven het maaiveld uit.” Is het nieuwe en vernieuwende concept Integraal dienst verlenen het logische gevolg? “Ja, Intergraal dienst verlenen betekent dat we op maat de oplossingen leveren waar bedrijven het meeste aan hebben. Geen ingewikkelde constructies of contracten, maar het transparant faciliteren van de beste oplossing. Bij directe klanten en bij onze partners, de kleine en middelgrote schoonmaakbedrijven.”

Maar integraal dienst verlenen betekent ook dat de klant keuze heeft uit een breed assortiment. Van der Graaf vervolgt: “Op basis van de klantwensen zoeken we de beste supplies tegen de beste prijsstelling. Het voordeel van een diep assortiment is dat bedrijven altijd zelf de keuze hebben en niet vastzitten aan te dure of niet functionele dispensers.”

Duizenden euro’s besparen
Tot zover duidelijk, maar hoe blijkt dat jullie een partnerschip aangaan dat rendement oplevert? “Met ons Integraal dienstverleningsconcept geven we werkelijk inhoud aan ontzorgen, we maken de stap van onderscheiden naar verbinden. We gaan daadwerkelijk positief effect op de bedrijfsvoering uitoefenen en rendement genereren, want naast een compleet assortiment en serviceverlening maakt het Uniqcare Hygiëneconcept deel uit van Integraal dienst verlenen.”

Uniqcare - Integraal dienstverlener - promotieposterHygiëne in het algemeen en handhygiëne in sanitaire ruimtes in het bijzonder zijn reeds jaren de specialismen van Uniqcare. “Onze verantwoordelijkheid gaat echter verder. We denken vooruit om ook het kort ziekteverzuim van (schoonmaak)bedrijven en (zorg)instellingen verder te reduceren en zodoende werkelijk kosten te besparen. We ontwikkelden daarvoor ons Hygiëneconcept. Aan de hand van de Sani-scan toetsen we een bedrijf op onder meer kruisbesmetting op en rond de werkvloer en veranderen de mindset van onze klanten. Dit levert de juiste bewustwording op. Dit kan ertoe leiden dat we op jaarbasis duizenden euro’s gaan besparen op niet productieve uren door reductie van kort ziekteverzuim. Dat is wat werkelijk telt in plaats van hier en daar wat besparen op disposables en voorts inboeten op kwaliteit. We plaatsen het in het juiste perspectief sámen met onze klanten.”

Rendement
Van der Graaf tot slot: “Er is veel te vertellen en leren over onze scan en onze begeleiding. We nodigen geïnteresseerden dan ook uit voor een oriënterend gesprek. Sterker nog: we dagen bedrijven en instellingen uit voor een partnership in rendement.”

Deel dit artikel

Ook interessant: