Groveko pakt primeur met Fixed&Easy van Kimberly-Clark Professional
Als eerste in Nederland heeft Groveko met Kimberly-Clark Professional het Fixed&Easy-programma in de markt gezet. Emerson’s faciliteit in Ede, de technische stuwende kracht achter automatiseringsoplossingen, is gestart met het full service-programma Fixed&Easy: voor een vast bedrag per medewerker en/of dispenser al uw (logistieke) werkzaamheden voor uw toiletruimte geregeld. Emerson geeft daarmee zijn voorraadbeheer en facturatie uit handen: “Emerson weet exact waar men aan toe is qua producten, bevoorrading én kosten voor de toilethygiënevoorzieningen”, vertelt Ries Haan, key accountmanager van Groveko.
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het recent gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: u kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en Groveko – een van de 6 geselecteerde partners – zorgt dat u altijd voldoende voorraad heeft. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: u betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet u altijd waar u aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, Groveko verzorgt de bevoorrading en Emerson houdt meer tijd over voor essentiële zaken.
Een van de marktleiders
Groveko is met 15.000 artikelen van 300 verschillende leveranciers een van de marktleiders in Nederland. De totaalleverancier levert reinigingsmiddelen en ‑materialen, sanitaire inrichting en verzorgt trainingen en opleidingen aan professionals in elke branche: van restaurant met bijzondere openingstijden tot een ziekenhuis met een calamiteit.
Ries Haan is key accountmanager en verantwoordelijk voor grote accounts in onder meer de automotive-industrie, telecom- en internetbranche, maar bijvoorbeeld ook in de professionele voetballerij. “We werken al sinds jaar en dag met Kimberly-Clark Professional samen, niet verwonderlijk: Groveko en Kimberly-Clark komen beiden uit Ede, daar is onze samenwerking dan ook gestart.” Inmiddels werken de twee bedrijven al jaren samen op toilet- en hygiënegebied: “papier, handdoekjes, zeep”, somt Haan op. Over het nieuwe Fixed&Easy-concept dat Groveko met overtuiging en succes uitdraagt, zegt Haan: “Fixed&Easy is bijzonder. Het past in onze filosofie en aanpak. We gaan namelijk proactief met onze klanten om. De tijd van reactief, dus dat de klant iets bij jou bestelt, is voorbij. Klanten willen bediend worden, willen geen omkijken hebben naar allerlei bijzaken en willen zich kunnen richten op hun core business.”
Trend met toekomst
Lijkt het of is het een trend dat bedrijven tot ‘op de euro’ willen weten hoeveel de inkoop van een bepaald product of bepaalde dienst per persoon of medewerker kost? Ries Haan typeert Fixed&Easy als bijzonder: “Het unieke van dit concept is dat je een forecast met je klant maakt op basis van het aantal sanitaire ruimten, het aantal werknemers, het aantal bezoekers en voorziene excessen als bijeenkomsten en events. We spreken vaste levermomenten voor de voorraden af en verzorgen dat desgewenst tot in de kast. Alleen als je zover gaat in je dienstverlening, kan een bedrijf zich focussen op zijn core business. Zo ook Emerson. Het is een Amerikaans productiebedrijf, dat veel klanten over de vloer heeft. Dat calculeren we in. Komt er een extra feestje ‘tussendoor’, dat we vooraf niet hebben benoemd, dan is het een kwestie van een telefoontje en kunnen we daar met alle beschikbare data direct goed op inspelen.”
“Onze proactieve benadering is het allerbelangrijkste”, vindt Haan. “Men wil weten waar men financieel aan toe is. Emerson betaalt een fixed bedrag per maand. Natuurlijk is financieel inzicht hebben in de kosten per persoon of medewerker een nieuwe trend, maar trends gaan veelal over. Fixed&Easy niet. Emerson is onze eerste klant, waarbij wij dit nieuwe programma van Kimberly-Clark hebben uitgerold. Zij zijn tevreden en vinden het prettig dat ze geen omkijken meer naar hun toilet hebben. Als dat niet ‘easy’ is?!