Na apps zet Succes nu Google Glass in voor schoonmaak 2017
Sinds vier jaar is de iPad in Nederland. Succes speelde al vroeg in op de smartphone- en tablet-economie door alle rayon- en objectleiding de afgelopen twee jaar met iPads te laten werk. Het Volendamse schoonmaakbedrijf gaat nu nog een aantal stappen verder en is klaar voor de volgende stap: de schoonmaakmedewerker. Beoogde resultaten: nog meer productiviteit en transparantie en meer plezier in werken. Via bril, horloge of smartphone. Fantasie? Volgens Succes is de toekomst nu!
Succes Schoonmaak is in vijftig jaar uitgegroeid tot een gerenommeerde facilitaire dienstverlener. Flexibiliteit, daadkracht en continue verbetering zitten vanaf de oprichting in het bloed van het Volendamse bedrijf. Dit komt de laatste twee jaar meer en meer digitaal tot uiting met de overstap op volledig digitaal werken door alle rayon- en objectleiders en veel klanten.
Vooruitziende blik
De schoonmaakkracht van Succes uit zich niet alleen op de werkvloer, maar ook in innovaties. In 2010 had Succes een vooruitziende visie om met mobiele software meer grip te krijgen op operationele processen. Er was echter geen standaardoplossing op de markt. FacilityApps ontwikkelde deze in nauwe samenwerking met Succes.
Bij Succes staat het optimaliseren van kwaliteit en klanttevredenheid centraal in hun dienstverlening. Dat Succes hierin slaagt, bleek onlangs nog toen opdrachtgever NedTrain bekend maakte, dat de gezamenlijke onderneming TreinSchoon! in het voorgaande jaar alle contractuele doelstellingen had behaald.
Moderne oplossingen
Nico Schokker, operationeel directeur van Succes: “Er is nog steeds een enorme concurrentieslag in onze branche. Prijzen en marges staan onder druk en klanten wensen steeds meer informatie. In die uitdagende markt willen we ons onderscheiden met kwalitatief hoogwaardige dienstverlening tegen een redelijke prijs. Om dit doel te bereiken, zijn ook moderne, realtime oplossingen nodig. Succes heeft dit al in een vroeg stadium onderkend door de ontwikkeling en toepassing van apps in de operatie. Wij realiseren met onze apps meer efficiëntie, meer doelmatigheid, met meer managementinformatie en dat alles tegen lagere kosten. Met deze innovatie wordt het voor leidinggevenden op locatie eenvoudiger om hun processen te sturen en te borgen en kan belangrijke operationele informatie snel en actueel worden gedeeld.”
Voordelen zijn talrijk
“Hiermee hebben wij 24/7, online en realtime inzicht in onze processen. Van aanwezigheid van onze medewerkers en contractafspraken tot kwaliteitsmetingen, managementrapportages en instructievideo’s. De volgende stap is de technologie naar de medewerker op de vloer te brengen, zoals blijkt uit bijgaande videodemo,” aldus Vonk, verantwoordelijk voor marketing en sales bij Succes Schoonmaak.
Fantasie?
“Als we vijf jaar geleden verteld hadden dat wij op de huidige wijze met iPad en RFID-technologie zouden werken, had u ons waarschijnlijk uitgelachen. Natuurlijk, een schoonmaker met een Google Glass is nog toekomst, maar wij zijn er al wel mee begonnen. Wilt u weten hoe ver we nu al zijn met onze technologie ? Succes komt het graag laten zien.”
Bekijk hier de video van Succes over De toekomst van het schoonmaken