CleanJack opent vestiging ‘down under’
Na het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en België heeft CleanJack nu ook in Australië een vast verkooppunt. CleanJack begon als tijd- en aanwezigheidsregistratie voor de Nederlandse markt. Tegenwoordig is het een volledig operationeel-contractmanagementsysteem dat door schoonmaakbedrijven in tien landen wordt gebruikt. De schoonmaaksoftwarespecialist werkt met eigen klokterminals en is daarmee niet afhankelijk van de werking van mobiele telefoons van schoonmakers.
“De onafhankelijkheid van de werking van mobiele telefoons is precies de reden waarom er in Australië zoveel interesse is in het systeem. Tijd- en aanwezigheidssregistratie is in Australië denk ik wijder verspreid dan in Nederland”, vertelt Mark Fermor, directeur van de lokale schoonmaak software dienstverlener Facility ERP. “In Australië is een professioneel tijdregistratiesysteem onderdeel van elke grote tender. Het land kent geen minimumloon; de urenregistratie beïnvloedt de betaling.”
Toepassing op eigen devices uniek in Australië
“Uit controles van de overheid blijkt dat schoonmaakbedrijven met digitale registratie beter scoren”, vertelt Fermor. Schoonmaaksoftware met bijbehorende apps zijn er dus genoeg. Maar tot nu toe alleen voor toepassing op de mobiele telefoon. En dat heeft nadelen, zegt hij. “Je bent afhankelijk van de schoonmaker; heeft hij zijn mobiele telefoon bij zich, is deze opgeladen en geüpdatet en staat de app er wel op? CleanJack is stukken betrouwbaarder, het biedt 99,9 procent zekerheid. En dat is ook voor klanten wel zo prettig.”
Communicatie met schoonmaakmedewerkers
Via de meegeleverde apparaten is bovendien communicatie tussen operationeel leidinggevenden en schoonmaakmedewerkers mogelijk. Zij krijgen dagelijks in het display te zien welke taken staan gepland en kunnen bij een afwijking in de schoonmaak direct schakelen. Daarnaast kunnen ze in het geval dat een collega ziek is een back-up regelen. Fermor: “Als je tijd- en aanwezigheidsregistratie ook maar enigszins serieus neemt, dan gebruik je CleanJack.”
Fermor verwacht niet dat andere technische ontwikkelingen CleanJack zullen inhalen: “Er wordt wel gesproken over vingerafdruk-scannen, maar dat wordt veel te duur. Het aanschaffen, installeren en laten werken kost duizenden dollars. En na een contract moet je het weer verwijderen. CleanJack pak je op en neem je mee naar de volgende klant.”
Facility ERP exclusief distributeur
De directeur van de Australische softwaredienstverlener hoefde dan ook niet lang na te denken en is nu officieel exclusief distributeur. Niels van den Berg, CEO van CleanJack over zijn ambities in Australië: “Australië is een superinteressante markt. Het land heeft een sterke economie en een omvangrijke schoonmaakmarkt. Wij bieden een uniek product voor deze markt. De Interclean-beurs in Amsterdam gaf het laatste zetje. Van den Berg: “Meerdere Australische bedrijven vroegen onze dienstverlening aan. Om daar op een goede manier opvolging aan te kunnen geven, zijn we op zoek gegaan naar een deskundige en betrouwbare partner. In Facility ERP hebben we die gevonden.”
Fermor: “Het allermooist vind ik dat wij klanten nu een totaal geïntegreerd schoonmaaksoftwarepakket aan kunnen bieden. Passend bij onze filosofie op dit gebied. Wij zijn namelijk al Templa CMS-distributeur. En hun producten en die van CleanJack zijn met elkaar geïntegreerd. Deze combinatie van dienstverlening is in Engeland al een groot succes.”
Lancering CleanJack tijdens ISSA Cleaning show in Sydney
De officiële Australische marktintroductie is op 29 en 30 augustus tijdens de ISSA in Sydney. Facility ERP dingt tijdens dit evenement samen met CleanJack mee naar de Innovatie Award.