Blog: Hospitality, de zwakste schakel

“Dat is toch een hobby van de receptie of de schoonmaak?!” Dit misverstand over hospitality hoor ik vaker. Vooral van beveiliging, ICT en andere disciplines waar technologie een grote rol speelt. Maar je slaat de plank finaal mis als niet alle partijen in de facilitaire keten meedoen aan hospitality. Het gaat om de ultieme combinatie van high touch (menselijke contact) én high tech. Laatst maakte ik weer zoiets mee. Ik was te gast bij een grote organisatie. Mijn kenteken had ik vooraf al doorgegeven, dus dat beloofde een soepele aankomst. Niet dus. Mijn kenteken werd niet herkend, uit de intercom kwam vooral gekraak, de beveiliging achter die kraak weigerde mij de toegang en achter mijn auto groeide de toeterende file snel. Uiteindelijk hielp een geërgerde medewerker uit die file me met zijn pasje de slagboom door. Verhit meldde ik me bij de receptie. De vriendelijke receptioniste was een schat. Ik … Meer lezen over Blog: Hospitality, de zwakste schakel