3 december 2016

Treinschoonmaker Danny Jalhay (Hago) Schoonmaker van het Jaar 2016

Danny heeft schoonmaak op Maastricht CS een gezicht gegeven”: treinschoonmaker Danny Jalhay is uitgeroepen tot Schoonmaker van het Jaar 2016! In het sprookjesachtige decor van kasteel Henkenshage in St. Oedenrode maakte de jury van de Golden Service Awards de uitslag bekend. Tijdens een feestelijke receptie ontving de Maastrichtenaar de schitterende, kristallen bokaal. Danny: “Geweldig! Wat een feest.”

 

Volgens de jury onderscheidt Danny zich door zijn enorme inzet en betrokkenheid. “Danny is het visitekaartje van Hago Rail Services op Maastricht CS. Al 12,5 jaar gaat deze schoonmaker voor maar één ding: een schone reis voor de treinreiziger. Hij werkt resultaatgericht, is zeer betrokken bij de klant én zijn collega’s, een echte aanpakker en altijd stipt op tijd.”

Ambassadeur en wandelende Wikipedia
Zo kennen we Danny inderdaad. Als een wervelwind vliegt hij door de trein om los vuil te verwijderen, prullenbakken te legen, vlekken te verwijderen en toiletten te reinigen. Naast ambassadeur is Danny ook Hago Rail Services’ wandelende Wikipedia. Eric Vergossen, leidinggevende: “Hij is compleet bezeten van treinen: materieeltypen, aandrijvingen, onderstellen, bekleding, typen vloer… Hebben we een vraag, dan bellen we Danny!”

Supertrots
Directeur Hago Rail Services, Michel Möller, is supertrots: “Danny is de verpersoonlijking van betekenisvol werk. Bij hem staat de reiziger op 1. Altijd. Hij maakt resultaatgericht schoon, waarbij hij continu door de bril van de passagier kijkt. Wat zie ik als ik instap, op het balkon sta, de coupé inloop? Vervolgens inventariseert hij wat nodig is, voordat hij aan de slag gaat. Waarbij een schone zitplaats en schoon toilet prioriteit hebben. En door zijn uitgebreide kennis van treintypes, weet hij precies welke schoonmaakaanpak tot het beste resultaat leidt voor die specifieke trein. Een topper!”

Naast de kristallen bokaal trakteerde Hago de winnaar op een weekendje weg en liet de NS een langgekoesterde droom uitkomen door hem een dagje conducteur cadeau te doen.

Over The Golden Service Awards
The Golden Service Awards bekronen opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector. De bedoeling van de awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit binnen de sector. Een stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers.

Over Hago Rail Services
Hago Rail Services is verantwoordelijk voor de interne reiniging van alle treinen van NS in Nederland. Vanuit 55 locaties maken ruim 600 medewerkers dagelijks 2900 treinen schoon. Ze verwijderen vlekken van ramen, wanden en vloeren en reinigen toiletten. Ook legen ze prullenbakken, verwijderen ze kranten en schrapen ze kilo’s kauwgom van vloeren, banken en onderkanten van tafeltjes. Dit doen zij zeven dagen per week, 24 uur per dag. Veelal ’s nachts, maar steeds vaker ook overdag.

Deel dit artikel

Ook interessant: