Yask onderzoek naar FM in 2018: data, doelstellingen en durven

februari 14, 2018 in Nieuws

De wereld verandert razendsnel. Nieuwe technologische innovaties, zoals sensoren, robots en data, bieden nieuwe kansen om problemen op te lossen. Ook sociale veranderingen, zoals de intrede van generatie Y op de werkvloer, hebben een enorme impact. Yask deed onderzoek onder een groot aantal van haar klanten. De centrale vraag: waar zijn facilitair managers op dit moment mee bezig en wat zijn hun grootste uitdagingen?

De verzamelde informatie zette Yask om naar een aantal tips voor fm’ers. Data, Doelstellingen en Durven zijn dé drie thema’s waar facilitaire managers mee worstelen: het zijn de uitdagingen van de praktijk.

Tip 1. Experimenteer met innovaties om snel te leren.

Tip 2. Wordt partners, geen leveranciers.

Tip 3. Bewijs de dienstverlening door middel van data.

Tip 4. Stimuleer de samenwerking tussen de ondersteunende diensten.

Tip 5. De klant op één.

Via deze link kunt u zich informeren en inspireren over deze vijf tips. En kunt u de whitepaper Regie in de praktijk downloaden.

Whitepaper
Yask is ervan overtuigd dat een regieorganisatie de manier is om vanuit ondersteunende diensten de meeste waarde toe te voegen aan een organisatie. In onze visie kan Integrated Facility Management en integrale samenwerking van FM met andere ondersteunende diensten, zoals HR, ICT en Inkoop, bijdragen aan een gezonde organisatie. Een gezonde organisatie in termen van financieel of maatschappelijk rendement, kwaliteit, productiviteit en innovatiekracht. Dit betekent regie voeren op een groeiend en complexer wordend netwerk aan ondersteunende activiteiten. Een effectieve regieorganisatie faciliteert de samenwerking met alle betrokken partijen. De whitepaper Regie in de praktijk geeft inzicht in een effectief ingerichte regieorganisatie, waarin de belangen en verhoudingen tussen alle rollen zijn geborgd.

 

Delen