Per 16 april E-journaal: nieuw jasje – nieuw pasje

april 13, 2018 in Nieuws

“Volgende week gaat het roer om: E-journaal van Schoonmaakjournaal wijzigt in frequentie, tijdstip en opzet. Daar waar 6 jaar geleden – bij onze start – snelle, simpele nieuwsverspreiding ‘leading’ was, daar draait het nu steeds meer om beleving in beeld en geluid. Dus krijgt het E-journaal een nieuw jasje en loopt het in een nieuw ‘pasje’. Aan de vooravond van nóg meer vernieuwende stappen verschijnt vandaag, vrijdag 13 april, daarom het E-journaal voor het laatst om 11.30 uur in de ‘oude’ versie”, kondigt hoofdredacteur Petra de Bruin aan.

Met ingang van week 16 valt het E-journaal nog slechts twee keer per week bij de Nederlandse abonnees in hun digitale bus c.q. mailbox: op dinsdag en op vrijdag. De Belgische editie blijft op de vertrouwde woensdag verschijnen. Ook het tijdstip is veranderd van 11.30 uur naar 07.30 uur. “Onze abonnees kunnen dus de eerste Nederlandse editie van het vernieuwde E-journaal dinsdag 16 april om 07.30 uur en de Belgische editie een dag later – op woensdag 17 april – om 07.30 uur tegemoetzien”, legt Petra uit.

Inspiratiebron
Een andere frequentie, een ander tijdstip, een andere lay-out én een ander doel: “Met het nieuwe E-journaal spelen we in op beleving én informatie door onze abonnees twee inspiratiemomenten van de dag aan te bieden. Deze inspiratie kunnen zij bijvoorbeeld halen uit een innovatie, exclusief interview, verslag, onderzoek, bijzondere blog of vlog. Uiteraard blijven we ook het belangrijkste en opvallendste nieuws uit en voor de schoonmaakbranche brengen en pakken we trends & thema’s op. Daarbij gaan tekst en beeld en geluid hand in hand.”

Met dank aan
De restyling van het E‑journaal werd mede mogelijk gemaakt door DTP Hulp. “Zes jaar geleden stond Mireille van DTP Hulp samen met ons aan de wieg van Schoonmaakjournaal. Zij legde de basis voor onze website en ontwierp het E-journaal, waarvoor ik me destijds liet inspireren door NOS op 3: binnen een halve minuut op de hoogte van het laatste nieuws en de achtergronden. Later volgde het E-journaal België en nu dus het restyled E-journaal, voor Nederland en voor België”, aldus Petra.

Tipje van de sluier
Schoonmaakjournaal zet innoveren dit jaar centraal, ook voor zichzelf. Zo staat het vakmedium aan de vooravond van diverse vernieuwende stappen. Petra licht alvast een tipje van de sluier op: “We werken hard aan een nieuwe, inspirerende website en binnenkort maken we bekend wie ons team komt versterken. Ik kan alvast verklappen dat het goede bekende van velen van u is en dat ik super blij met en trots ben op haar (ja, het is een vrouw) komst. Met haar versterking hebben we nog meer girlpower en een echte inspiratiebron aan boord. Wordt vervolgt op 1 mei.”

Laat u inspireren voor een samenwerking met Schoonmaakjournaal.

Delen