3 augustus 2016

Opnieuw realiseert schoonmaakbedrijf Blinck 30% omzetgroei

De schoonmaak heeft in het algemeen moeilijke tijden achter de rug, wat zich uitte in felle concurrentie en hoge prijsdruk. Zo ook ondervond schoonmaakbedrijf Blinck, met als toevoeging de lastige afsplitsingsperiode van een Hilversums schoonmaakbedrijf. Hierdoor heeft Blinck enkele lastige jaren gekend. Ondanks deze feiten wist Blinck het tij te keren: “Het harde werken werpt zijn vruchten af. Dat blijkt uit de cijfers over 2013, 2014 en 2015. Daarin zit duidelijk een stijgende lijn”, concludeert directeur Anton Vinck.

In drie jaar tijd is het aantal personeelsleden, allen in eigen dienst, vrijwel verdubbeld. Dit is het gevolg van een omzetgroei van jaarlijks +/- 30%. “Deze sterke groei wisten we te creëren door mond-tot-mondreclame, het leveren van een juiste en stabiele kwaliteit van schoonmaakonderhoud en het toepassen van onder andere creatieve oplossingen en innovatieve ideeën, die individueel aangepast worden op de klant. Daarnaast zijn we on going bezig met het aanpassen en vernieuwen van onze website en zetten we ICT-oplossingen in, zoals een persoonlijk klantenportal en de digitalisering van ons kwaliteitmeetsysteem”

Meer regio’s
“Vanuit het hoofdkantoor in Almere en het schaduwkantoor in Arnhem bedienen we een groot deel van onze klanten in de regio Amsterdam en Arnhem, waar we ook onze omzet zien groeien. Er zijn er tevens klanten bijgekomen in regio’s Den Haag, Rotterdam, Barendrecht en Groningen”, aldus Anton Vinck, directeur van Blinck.

Stijgende lijn voortzetten
Aangezien stilstand achteruitgang betekent, heeft Blinck de intentie om deze stijgende lijn in 2016 en 2017 voort te zetten. Vinck: “Doelstellingen voor de toekomst zijn om, in navolging van de Participatiewet, samen met de gemeenten Almere en Amsterdam, medewerkers aan het werk te helpen met een achterstand tot arbeidsmarkt. Verder beoogt Blinck door haar recente lidmaatschap van de Vereniging Bedrijfskring Almere de herkenbaarheid van de thuisgemeente te vergroten en hierdoor het klantenbestand in deze gemeente. Daarnaast wil Blinck haar de omzet verhogen door meer marketing en acquisitie, onder andere door samenwerking met instanties met een groot bereik, zoals Helpling.nl.”

Meer informatie: www.blinckschoon.nl

Deel dit artikel

Ook interessant: