Nog slechts één gouden emmer in CNV campagne hotelschoonmaak

mei 24, 2018 in Nieuws

Op 19 april startte CNV Vakmensen een campagne voor aandacht voor hotelschoonmakers. Inmiddels heeft CNV tientallen hotels in Amsterdam bezocht, meldt biz.tpo.nl. “De hotels in Amsterdam staan nog niet te trappelen om de misstanden in de hotelschoonmaak aan te pakken”, zo ervaart CNV. Dus gaat men dor om die excessen als een te hoge werkdruk en onbetaalde werkuren aan te pakken.

CNV en Platform OSB zetten zich in voor verantwoordelijk marktgedrag in de hotellerie en nodigt hotels uit om de gelijknamige code te ondertekenen. Wie onderschrijft, krijgt van CNV een certificaat met een gouden emmer. Blijven hotels ondanks herhaald aandringen weigeren, dan kunnen ze rekenen op een natte dweil.

Tot dusverre kan het CNV één gouden emmer bestellen voor een hotel en één voor een schoonmaakbedrijf. “Een trieste score”, reageert CNV op biz.tpo.nl. Het hotel dat de gouden emmer van CNV ontving, is hotel De L’Europe dat zaken doet met Jaquet en De Groot, die eerder in combinatie met Van der Valk hotels negatief in het nieuws kwam.

Gerelateerd artikel:

CNV daagt hotels voor schoonmaakcode uit: gouden emmer of natte dweil?

Delen