#nieuwsnotendop week 5 met Blinck Schoon, CSU, Excentr, Facilicom, Greenspeed, Schoonmaakcode en Yask

Greenspeed is crazy about it: oprichting Greenspeed France
Per 1 januari 2019 is Greenspeed France opgericht. “Het Greenspeed circulaire schoonmaakconcept is ook in Frankrijk aan een mooie opmars bezig. De Franse schoonmaakmarkt reageert dan ook enthousiast op onze innovaties”, vertelt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, pionier in slimme schoonmaakoplossingen. “De opening van het Greenspeed France hoofdkantoor zorgt ervoor, dat we ook in Frankrijk dicht bij onze klanten staan en wij de klant met onze ‘on the job’ training en consultants snel en kwalitatief goed kunnen bedienen.” Het kantoor bevindt zich op de plaats waar de ecologische productie van de Greenspeed detergenten plaatsvindt, in Boulogne-sur-Mer.

Samenwerking Excentr en Escateq
Excentr en Escateq (Escalator Cleaning Tools) gaan samenwerken. “Wij gaan er samen voor zorgen dat het in Europa normaal en vanzelfsprekend wordt, dat er aandacht is voor de reiniging van vaak het ‘duurste stukje’ oppervlak in een openbare ruimte: de roltrap”, zegt Niek Besuijen van Excentr. Niek verwacht met de Excentr verkoopkanalen en rechtstreekse klanten in de Nederlandse markt een mooie nieuwe divisie op te zetten. “Het past ook helemaal in onze Badass Cleaning Equipment lijn!”

Op de foto Niek Besuijen (rechts) en Lex de Roeper

Code-ondertekenaars: “Onze mensen, de schoonmakers, zijn goud waard’
Op 24 januari vond de eerste regionale ondertekening van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag plaats. Samen met hun opdrachtnemers, de schoonmaakbedrijven Hendriks Hoteldiensten en SMB Willems ondertekenden opdrachtgevers van der Valk Hotel Breukelen en Gemeente Barneveld de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.

Ook opdrachtgever Stichting Christelijk Onderwijs Haaglanden (SCOH) en opdrachtnemers Clean Select, Corocor Tehnische Reconditionering, Glansrijke Servicepartner, JSA Services, Schoonmaakbedrijf Jaap Mol, Tyclean en beveiligingsbedrijf Young Security zijn sinds 24 januari ambassadeurs van de Code.

Op de foto de ondertekenaars van de schoonmaakcode

Blinck Schoon voegt MVO-Keurmerk
Op 30 januari heeft schoonmaakbedrijf Blinck Schoon uit Almere het MVO-Keurmerk conform ISO 26000 behaald. Voor de facilitaire dienstverlener met meer dan 100 uitblinckers in dienst is deze certificering een logische stap en zichtbaar verlengstuk van MVO met het oog op haar inzet voor een bewuste selectie van leveranciers van doseerbare ECO-producten, herbruikbare verpakkingen, gerecycled papier, afvalscheiding en milieuvriendelijke distributie. Ook het personeelsbeleid richt Blinck duurzaam in door te focussen op vermindering van reistijd, efficiënte rittenplanning, en de creatie van werkplekken voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Op de foto een trotse Anton Vinck, directeur-eigenaar van Blinck Schoon

Boy Barre en Sander Blom versterken marketing- en salesteam Yask
Het team van Yask Facility Management is uitgebreid met Boy Barre en Sander Blom. Beiden maken de overstap vanuit Vebego en nemen plaats in het marketing- en salesteam van Yask-directeur Maarten Verwer. Met de komst van Boy Barre als business consultant en Sander Blom als business development manager wil Yask haar marktpositie als IFM-speler verder versterken.

’s Werelds modernste slachterij Westfort kiest voor CSU
CSU is de nieuwe schoonmaakpartner van de slachterij van Westfort Vleesproducten. Synergie met de eigen Interne Dienst, innovatieve automatisering en garanties voor personele bezetting waren redenen om voor CSU te kiezen. De specialisten van CSU Food Services verzorgen sinds 7 januari de dagelijkse reiniging en desinfectie van de slachterij in IJsselstein. Deze ultramoderne slachterij kenmerkt zich door extra dierenwelzijn, betere vleeskwaliteit en duurzame energieoplossingen.

De Baas van Morgen Elysée Landu (16) voor één dag vice-CEO Facilicom
Ruim 200 kinderen namen op 24 januari voor één dag de baan over van Nederlandse CEO’s, directeuren en politici. Vice-CEO Martine Geurts benoemde de 16-jarige Elysée Landu die dag tot ‘nieuw lid’ van het concern directieteam van Facilicom Group. Direct na haar benoeming liet Elysée de nieuwe wervingsfilm ‘Happy People make happy people’ aanpassen. Doel van Facilicom om mee te doen aan De Baas van Morgen is om samen met JINC de strijd aan te gaan tegen kansenongelijkheid onder jongeren.

Voor het hele artikel klik je op deze link naar de website van Facilicom.

Op de foto Martine Geurts en Elysee Landu

 

×