19 april 2020

#nieuwsnotendop Consumatics, Hago Next, Kärcher en Westerveld

Erik van der Eik nieuwe bestuurder Hago Next
Hago Next heeft per 1 mei 2020 een nieuwe directeur: Erik van der Eik, die zichzelf ziet als ‘verbinder in facilities’. Van der Eik komt over van HEYDAY, waar hij de afgelopen twee jaar werkte als directeur new business & innovatie. Hij koos voor Hago Next vanwege het innovatieve en duurzame karakter van het bedrijf.  Gebaseerd op maximale zichtbaarheid van facilitair medewerkers, met de waarden en wensen van alle betrokken partijen als uitgangspunt. Zijn drijfveer is om de visie van Hago Next op schoonmaakdienstverlening in de markt te verankeren.

Neuromarketeer Consumatics next level hospitality in facilitaire branche
“Nu de belevingsfactor een steeds grotere rol gaat spelen, is de facilitaire branche toe aan next level hospitality,” stelt Anna Casemier, managing partner van HTC Advies, waartoe Consumatics en Atir behoren. Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die deze belevingsfactor voor 95% bepalen. “Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche.” Wetenschappelijk, experimenteel en Virtual Reality onderzoek leveren inzichten op, die Consumatics gebruikt voor het verbeteren van gastbeleving in horeca en retail. Een volgende stap is deze inzichten ook te gebruiken om mensen in een facilitaire omgeving een beter gevoel te geven. Dit sluit aan bij de trend van meer aandacht voor de eindgebruiker in de facilitaire branche.

Kärcher scoort recordverkoop in 2019
Kärcher blijft groeien: in 2019 zette de wereldleider in schoonmaak- en onderhoudsoplossingen met een omzet van € 2,578 miljard een mooie stijging neer van 2,1%. “In 2019 behaalden we opnieuw de hoogste omzet in de geschiedenis van ons bedrijf”, zegt Hartmut Jenner, Chief Executive Officer en voorzitter van de Management Board van Alfred Kärcher SE & Co. KG. “Een van de belangrijke pijlers voor duurzame groei zijn en blijven onze medewerkers en medewerksters. Rond de jaarwisseling klokten we af op 13.500 medewerkers (het aantal personeelsleden steeg met 500 versus 2019). Er werden ook vijf nieuwe dochterondernemingen opgericht om de bedrijfsstructuur verder aan te passen aan de huidige marktontwikkelingen. De raad van bestuur van Kärcher werd op 1 januari 2020 verrijkt met Stefan Patzke (financiën) en Michael Häusermann (industriële reinigingstoepassingen en gemeentereiniging). In 2019 werd reeds € 150 miljoen geïnvesteerd, onder meer in de wereldwijde lancering van de nieuwe, emotionele merkidentiteit en de WOW-campagne, die Kärcher dit jaar uitrolt. Daarnaast ligt de focus van het bedrijf op een nieuw milieubeleid, met als doelstelling alle fabrieken wereldwijd CO2-neutraal te maken tegen 2021.

Westerveld scoort 1e Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam
Hotel Van der Valk Exclusief Amsterdam gaat samenwerking aan met Schoonmaakbedrijf Westerveld. Het nieuwe hotel is de eerste Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam en is gelegen nabij het RAI Congrescentrum, direct aan de A10 (Ringweg Amsterdam) in het zakendistrict Zuidas. Het veertien verdiepingen tellende gebouw is onder andere voorzien van: 234 royale hotelkamers en luxe suites, een brasserie, diverse restaurants, congresfaciliteiten, een wellness en fitness center. Eigenaar Freek van der Valk: “In ons hotel in Heerlen werken wij al jarenlang goed en succesvol samen met Hago. Westerveld maakt net als Hago deel uit van de Vebego organisatie. Het gevoel bij Westerveld was ook direct goed, we kijken uit naar een plezierige samenwerking.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 december 2019

King Belgium bezoekt Metsä Tissue fabriek: “Zeer indrukwekkend”

“Een beeld – of in dit geval een bezoek – zegt meer dan 1000 woorden. Er is veel te vertellen en te laten zien. Daarom nodigen we regelmatig relaties...

25 januari 2020

Welkom op de virtuele vakbeurs Facilitair: Elis Nederland

Deze dagen bouwen we aan de virtuele Vakbeurs Facilitair. In aanloop naar de 22e editie van deze beurs, die aankomende week – op woensdag 29, donderdag 30 en vrijdag...

22 oktober 2019

#nieuwsnotendop CNV, ECH Awards, FMGezondheidszorg en verkiezing Superkracht

Uitnodiging FMGezondheidszorg symposium Circulariteit, pak je kansen Op donderdag 28 november organiseert beroepsvereniging FMGezondheidszorg het symposium Circulariteit: PAK JE KANSEN! Het bestuur van FMGezondheidszorg nodigt je van harte uit...

13 oktober 2023

#FOTOFRIDAY: Schoonmaak Tuinkamer Priona

Schoonmaak is overal nodig. Ook in de Tuinkamer in Priona in Schuinesloot. Daarom publiceren we deze keer foto’s van medewerkers van De Schoonste – Klaas Harms aan het werk....

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

04 december 2019

Blog: De definitie van duurzaamheid: de snaren van een gitaar

Je kunt tegenwoordig niet om het begrip duurzaamheid heen. In elke branche is het een thema en je leest het dagelijks op social media terug. Wanneer je Google laat...

27 februari 2022

Carnaval in Maastricht

Er wordt weer carnaval gevierd! Dat kun je zien aan alle straatversieringen, mooie etalages en vrolijk uitgedoste carnavalsvierders, maar ook tijdens het werk op de Universiteit van Maastricht. Daar...

08 april 2024

Blog Edgar van Engelen: De Schoonmaakheld

De schoonmaakbranche omvat een breed scala aan professionals die verantwoordelijk zijn voor het reinigen en onderhouden van verschillende soorten gebouwen en ruimtes, waaronder kantoren, scholen, ziekenhuizen, hotels, en meer....

27 november 2023

VLS neemt Selectclean over

De VLS Groep uit Zwijndrecht heeft per 6 november 2023 de activiteiten van Selectclean overgenomen. VLS zegt hierdoor nog meer slagkracht te krijgen in de regio Noord-Brabant en Gelderland....

25 mei 2020

Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel meer vraag dan concreet aanbod. Dus staken we de koppen bij elkaar en dachten we...