Koers aanbesteding leidt tot klachten schoonmaak Universiteit van Tilburg

juli 15, 2013 in Nieuws, Aanbesteden

Universiteit van TIlburgEr wordt flink geklaagd over de kwaliteit van de schoonmaak. Dat blijkt uit de Organisatiemonitor, een enquête waarbij het personeel van de Universiteit van Tilburg gevraagd is hoe tevreden ze zijn over zeven servicegebieden, waaronder facility services.Op alle terreinen zijn verbeterpunten zichtbaar, maar ondanks de kritiek is de tevredenheid over de dienstverlening wel gestegen van een 6,9 gemiddeld in 2010 tot een 7,2 nu.

De werknemers van de universiteit voelen zich erg veilig op de campus, zo blijkt uit het onderzoek. Iets waar wel flink over geklaagd wordt is de kwaliteit van de schoonmaak. Over de reiniging in het sportcentrum en in Academia zijn de werknemers het minst tevreden. Ook is er kritiek over de schoonmaak van de eigen werkplek.

“Dit was deels voorzien, bij de laatste aanbesteding is erg gekoerst op een laag kostenniveau. Bij een benchmark van de technische kwaliteit van de schoonmaak eindigen wij op plaats 3 bij een vergelijking van 1500 bedrijven. Mogelijk dat de nieuwe aanpak waarbij alleen schoongemaakt wordt, wat schoongemaakt moet worden en waarbij schoonmakers veelal buiten de kantoortijden schoonmaken, ervoor zorgt dat mensen gaan denken dat er niet schoongemaakt wordt,” schrijft de universiteit in een eindverslag over de Organisatiemonitor.

Lees alle uitslagen van de Organisatiemonitor op de website van de Universiteit van Tilburg

Delen