Kees Stroomer op FMG-symposium: “Het geheim van ISS”

oktober 28, 2016 in Nieuws, FMGezondheidszorg, Bedrijven aan het woord

iss-kees-stroomer“Betrokkenheid is goed, bevlogenheid is beter” stelt Kees Stroomer, algemeen directeur van ISS Facility Services. Op donderdag 10 november is hij een van de gastsprekers, die – bevlogen en verbonden – invulling geeft aan het inspirerende en informatieve najaarssymposium van FMGezondheidszorg: Bevlogen & Verbonden. Stroomer onthult ‘Het geheim van ISS’. In vier vragen lichten we alvast een tipje van de sluier op.

 Sinds vorig jaar is er ‘Het geheim van ISS’. Dat is ook de titel van je presentatie op het FMGezondheidszorg-symposium. Wat is dat precies? En kun je ‘het geheim’ alvast onthullen?
‘Het geheim van ISS’ is onze corporate story. Daarin staat omschreven hoe wij de beste serviceorganisatie van Nederland gaan worden. Deze corporate story is ontstaan door het involveren van een grote en representatieve groep van ISS Nederland, waardoor de gedragenheid groot is. Daarmee willen we vijf doelen realiseren:
(1) Onze klanten zijn onze belangrijkste ambassadeurs; (2) We zijn de meest aantrekkelijke werkgever; (3) We zijn opinieleider in de markt; (4) We groeien harder dan de concurrentie; (5) We zorgen voor duurzame continuïteit van onze onderneming.
Uiteindelijk willen we een krachtig bedrijf zijn, waar we trots op zijn. We bieden in Nederland werk aan duizenden mensen met hele diverse achtergronden. Samen geven wij onze klanten op talloze locaties waardevolle services op basis van een breed palet aan diensten.

Het thema van het FMGezondheidszorg-symposium is ‘Bevlogen & verbonden’. Hoe geeft ISS daar met circa 7500 mensen in dienst handen en voeten aan?
In ‘Het geheim van ISS’ staat onder meer dat teamwork de basis is van ons succes. De verantwoordelijkheid voor het succes dragen we samen. Door elkaar te steunen en stimuleren. Daarnaast heb ik er een rotsvast geloof in dat het inspirerend voor mensen werkt wanneer zij weten waarom je elke dag op staat en voor ISS gaat werken. Juist dit gegeven staat beschreven in ‘Het geheim van ISS’. Door échte aandacht voor elkaar, professioneel en persoonlijk. We pakken de kansen die zich voordoen en we leren elke dag bij. En elke dag doen we ons werk een beetje beter. Dat laatste blijf ik ook telkens herhalen. Het is een soort mantra in ons bedrijf geworden: “Het gaat goed, maar het moet beter”. Ik wil graag winnen, dus de lat ligt altijd hoog. Als je de beste serviceorganisatie van Nederland wilt worden, moet de lat ook altijd hoog liggen. Daar leveren we de tools en middelen voor, zoals onze training Service with a human touch. We begroeten iedereen met een lach. We zijn hulpvaardig en we hebben oog voor veiligheid. We bouwen een langdurige relatie op en zijn oprecht geïnteresseerd in onze klanten, We luisteren, we denken mee en we communiceren.

Hoe weten we dat het ISS-verhaal écht werkt?
Daarvoor hebben we belangrijke sturingsinformatie tot onze beschikking. We meten onze klanttevredenheid en medewerkerbetrokkenheid regelmatig en onlangs hebben we ook gepeild of de gemiddelde medewerker ‘Het geheim van ISS’ kent. “The proof of the pudding is in the eating” zou ik zeggen, dus vraag het ze maar eens. Iedere medewerker van ISS zou ‘Het geheim van ISS’ moeten kennen. Sowieso zijn we bezig om niet alleen goede operators te zijn, maar ook veel betere communicators. Het verhaal van ISS mag iedereen horen. Met de komst dit jaar van nieuwe klanten als Schiphol, Heineken en Enexis zijn er gelukkig ook steeds bedrijven, die ons geheim leren kennen.

Wat kunnen de deelnemers aan het congres op 10 november (FM’ers) van ISS leren?
Om in lijn met het thema van dit congres te blijven: bevlogen medewerkers werken met passie en energie en leveren betere prestaties. Betrokkenheid is goed, bevlogenheid is beter. Mensen die met veel plezier hun werk doen, weten waar ze elke dag voor opstaan en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening voor de klant leveren, zijn per definitie goede performers. En als je de rest van het verhaal wilt horen, nodig ik iedereen uit om op 10 november aanwezig te zijn bij het zorgsymposium in Heeze.

Aanmelden en inschrijven
Het najaarssymposium Bevlogen & Verbonden wordt op donderdag 10 november gehouden bij Kempenhaeghe, Sterkselseweg 65 in Heeze. Het programma voorziet in een ontvangst met lunch om 12.30 uur, een programma met vier sprekers onder leiding van dagvoorzitter Carel Wielinga, en een netwerkborrel met buffet. Deelname aan dit symposium is voor leden en bedrijfsleden gratis; niet-leden betalen € 85,-. Aanmelden kan via het verenigingsbureau van FMGezondheidszorg, info@fmgezondheidszorg.nl .