Spreker Jan van Setten op FMG-congres: “In 0,25 seconden van klantgezwicht naar klantgericht”

mei 29, 2018 in Nieuws, FMGezondheidszorg

Als je wilt, kun je je leven in 0,25 seconden veranderen. Hoe? Kom dan 14 juni”, nodigt Jan van Setten uit. De auteur, inspirator, motivator, mindsetter en energieboost is de ‘uitsmijter’ van het congres De standaard veranderen, dat beroepsvereniging FMGezondheidszorg samen met totaalleverancier BOMA Nederland op donderdagmiddag 14 juni organiseert in het inspirerende i-team Global Event Center in Eindhoven. “Ik ben geen uitsmijter bij de deur, maar zorg wel dat de deelnemers de deur uit gaan met plezier, ideeën en goed in hun energie.”

“In de titel van het congres De standaard veranderen zit een paradox. Mijn levensmotto is: het leven is verwarrend eenvoudig. Kortweg live (de titel van het derde boek van Jan van Setten, red.). Het woord veranderen bestaat uit ver en anderen. Onbewust zit daar een trigger in: ver weg van jezelf en anderen, dus niet bij jezelf. Zoek het bij jezelf, want daar vind je het. Als je de standaard wilt veranderen – welke dan ook – dan is het de kunst: hoe krijg je jezelf en anderen zover om te veranderen”, leidt Jan van Setten zijn bijdrage aan het FMG-congres op donderdagmiddag 14 juni in.

Vier mindsetters
Vier sprekers zullen u op het aanstaande congres van beroepsvereniging FMGezondheidszorg meenemen in De standaard veranderen: wetenschapper Herman Kok, directeur van Made Blue Foundation Machiel van Dooren, Karin Valckenier (diensthoofd schoonmaak van het Maria Middelares Ziekenhuis) en Jan van Setten. Daarnaast gaan de deelnemers op experience tour onder leiding van Frank van de Ven, CEO van i-team Global.

Moe van veranderen
Jan van Setten vervolgt: “Ik zie weleens mensen doodmoe worden van veranderen. Wat verandert er nou niet? Neem de gezondheidszorg: de uitgangspunten in de zorg veranderen niet, maar wel de manier waarop we daar de invulling aangeven. Die ankerpunten – waar staan én gaan we voor – daar tussen zit het gedrag van jezelf en je anderen. Hoe kan het beter en leuker? Je kunt daar snel een simpel achter komen. Hoe? Vraag eens aan een collega of klant: hoe kunnen we het beter en leuker doen? Dan wordt de standaard veranderd!”

Facile en facility management
Voor de etymologen onder ons, haakt taalfreak Van Setten in op facility management: “Het woord faciliteren is in 1852 geboren. De kern van facility zit ‘m in facile – het zo makkelijk mogen maken. Tijdens het FMG-congres op 14 juni gaan we de koppeling maken met De standaard veranderen, want het draait meer om klantgericht in plaats van om klantgezwicht. Als je voor het eerst gaat, dan durf je te doen wat je klant nodig heeft en niet wat hij vraagt.”

Meld u aan
Hebt u lef? Bent u bereid om van gedachten te wisselen? Om De standaard te veranderen? Jan van Setten daagt u uit om ook in 0,25 seconden te veranderen. Aanmelden voor het FMG-congres kan reeds via deze link. Ook niet-FMG-leden zijn welkom.

Over het FMG-congres op 14 juni
De wereld om ons heen verandert continue. Zijn we in staat om mee te veranderen en wat doen we op facilitair gebied? Samen met het team van i-team Global en BOMA organiseert FMGezondheidszorg op donderdag 14 juni vanaf 12.00 uur het themacongres De standaard veranderen. Een programma over de invulling van veranderthema’s met vier mindsetters, een experience tour en tijdens lunch en dinerbuffet volop gelegenheid om te netwerken.

Over de sprekers op het congres De standaard veranderen
Vier sprekers zullen u inspireren: wetenschapper Herman Kok, directeur van Made Blue Foundation Machiel van Dooren, Karin Valckenier (diensthoofd schoonmaak van het Maria Middelares Ziekenhuis) en een verrassend veelzijdige ‘mindsetter’ Jan van Setten. En… de experience tour neemt u mee in De standaard veranderen.

Gerelateerd artikel:

Raimondo Otten (BOMA) over FMG congres met i-team Global: “De standaard veranderen”

 

 

Delen