Met wasdiensten breidt Interclean Amsterdam opnieuw uit

december 11, 2017 in Interclean vakbeurs

Interclean Amsterdam – van dinsdag 15 tot en met 18 mei 2018 in de RAI Amsterdam – heeft het werkterrein van de vakbeurs voor de tweede keer uitgebreid om te kunnen voldoen aan de toegenomen vraag vanuit de industrie. De show bewijst hiermee opnieuw ‘s werelds grootste en meest populaire evenement voor de professionele schoonmaakindustrie te zijn.

Interclean Amsterdam breidde al eerder uit om  producenten vanuit de gehele schoonmaak- en hygiëne-industrie van een plekje te kunnen voorzien in een van de twaalf hallen. Om plaats te bieden aan een aantal nieuwe nevenevenementen en sectoren – in het bijzonder een speciale sector voor On-Premise-Laundry (OPL) -, groeit Interclean dit jaar opnieuw.

Wasdiensten
Aangezien we al 95% van de beschikbare beursvloer voor Interclean Amsterdam 2018 verkocht hebben, is het opmerkelijk dat er nog steeds aanvragen van verschillende ondernemingen binnenkomen,” zegt Rob den Hertog, directeur van Interclean. “De OPL-sector is een welkome aanvulling op het evenement, waarmee de toegang tot innovatieve wasuitrustingen en -diensten uitbreiden.”

De vraag naar exposanten in deze sector is enorm: een groot aantal bedrijven wil gebruikmaken van het potentieel van OPL om operationele kosten te verlagen. Dit betekent dat OPL-bedrijven voor de eerste keer beschikken over een speciale ruimte, waarin ze producten kunnen tonen aan potentiële klanten.

16 stands
De OPL-sector is gevestigd in hal 8, met zestien stands die dienen als platform voor producenten en verkopers om hun nieuwste en meest innovatieve producten, uitrustingen en diensten te kunnen laten zien. Tevens krijgen bezoekers de kans om zich uitgebreid te oriënteren op de mogelijkheden om de kwaliteit hun eigen wasservice te verbeteren, met voorbeelden uit een breed scala van industrieën: van gezondheidszorg tot horeca.

Trend
De uitbreiding speelt in op veranderingen binnen de industrie. Bedrijven overwegen om hun wasservice niet langer uit te besteden aan derde partijen, maar om dit zelf op te pakken. Het uitbesteden van de dienst wordt gezien als een gemakkelijke optie, maar veel bedrijven beginnen nu te twijfelen aan het financiële voordeel. Door de dienst bij zich te houden, kunnen operationele kosten gemakkelijk  teruggedrongen worden.

Kostenbesparende oplossingen
Nu er nieuwe, meer kostenbesparende oplossingen op de markt komen, krijgen bedrijven meer grip op hun diensten en kunnen ze zich volledig richten op de geleverde kwaliteit. Daarnaast komt er meer ruimte en aandacht voor duurzaamheidsdoelstellingen, waarmee bedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid kunnen tonen aan klanten.

De behoefte aan inhouse wasservice vergroot de doelgroep van verkopers en leveranciers, een doelgroep die bij uitstek te vinden is op Interclean Amsterdam.

Eerste exposanten
Een aantal prominente verkopers en leveranciers op het gebied van OPL hebben zich al ingeschreven als exposant: Schulthess, pionier in het ontwikkelen van innovatieve wasoplossingen voor bedrijven, Schneidereit, leverancier van 360°-systemen voor optimale efficiëntie en kosteneffectiviteit van inhouse wasservice en Alliance Laundry, het grootste commerciële wasbedrijf ter wereld.

In de OPL-sector is een groot aantal wasmachines, drogers, accessoires en wasproducten te zien. Verkopers demonstreren innovatieve technieken, zoals eenvoudige programmeersystemen en USB-interfaces, die speciaal zijn ontworpen om het wasproces efficiënter te maken. Hiermee kunnen organisaties die wasservice inhouse willen gaan verzorgen, hun machines zo kunnen afstellen dat deze voldoen aan hun eigen  specifieke eisen – een stuwende kracht voor verbeteringen in de kwaliteit van wasverzorging en een krachtig pleidooi voor OPL.

Hét evenement
Door de jaren heen is Interclean uitgegroeid tot het evenement voor hygiëneprofessionals in de dienstensector die de schoonmaak- en onderhoudsmarkt willen betreden of op zoek zijn naar partners. Als reactie hierop heeft Interclean Amsterdam 2018 bevestigd te zullen samenwerken met geselecteerde mediamerken op het gebied van hospitality, food en hotel. Met deze samenwerking wil Interclean advertentiecampagnes voeren via gedrukte en digitale media om ervoor te zorgen dat hygiëneprofessionals precies weten wat het evenement te bieden heeft.

Klik hier voor een lijst van bedrijven die zich al hebben ingeschreven om te exposeren op INTERCLEAN Amsterdam en ontdek waarom dit het grootst denkbare evenement aller tijden is voor de professionele schoonmaak- en hygiëne-industrie.

Delen