Ziggo Dome zet Vendor Smart Washroom in met slimme en communicerende dispensers

mei 28, 2018 in Toilethygiëne

Eventlocatie Ziggo Dome, schoonmaakbedrijf Effektief Groep en toilethygiënespecialist Vendor werken sinds 2017 samen aan het Vendor Smart Washroom concept: intelligente dispensers, door het internet verbonden, worden ingezet om te voorzien in waardevolle, realtime informatie. Het doel is een bijdrage te leveren aan de ultieme beleving voor fan, artiest en schoonmaker. Het project verloopt voorspoedig. In de komende fase pakken de partners daarom direct door op de drukke productie- en publiekslocaties. 

“Een continue beschikbaarheid van papier, zeep en handdroging, ook op piekmomenten op high traffic locaties: daar staan wij voor. Met de innovatieve sensortechnologie van Vendor Smart Washroom tillen we dit voor de gasten en medewerkers van de Amsterdamse Ziggo Dome naar een hoger niveau.”

Slimme en communicerende dispensers
“De slimme en communicerende dispensers stellen ons in staat inzicht in en sturing te geven aan het moment dat het bijvullen van een dispenser noodzakelijk is om leegstand te voorkomen. Hiermee voorkom je ontevredenheid bij de toiletgebruiker en het maakt een nog meer efficiënte planning en uitvoering van schoonmaakwerkzaamheden mogelijk. In beide gevallen streven we ernaar zo bij te dragen aan het creëren van een happy moment, aldus Sabine Thuysbaert, CEO Vendor.”

Optimale beleving voor fan en artiest
Bij de start werden de toiletten bij de kantoren uitgerust met intelligente foamdispensers, handdoekautomaten, toiletrolautomaten en telsystemen voor bezoekers. “Voor de start van dit traject, ontving ik nog weleens meldingen over de afwezigheid van zeep of toiletpapier. Sindsdien is er geen enkele melding van toiletbezoekers binnengekomen. Daarin zit voor mij de toegevoegde waarde omdat ik ervan overtuigd ben dat dit van positieve invloed is op de gastbeleving”, legt Ralph Boston, assistent facilitair manager van Ziggo Dome uit.

“Voor de Ziggo Dome staat immer één ding centraal: de optimale beleving voor fan en artiest. In de volgende fase wordt gestart op enkele cruciale productie- en publiekslocaties binnen de Ziggo Dome. De verwachtingen zijn hoog. Zo faciliteren de 12 toiletten op de Live Avenue, bovenaan de eerste ring van de Ziggo Dome, tijdens een event zo’n 400 gasten en eigen medewerkers. Recentelijk werden zij vernieuwd en geüpgraded met smart dispensers in samenwerking met Vendor.

Boston: “In deze nieuwe fase zijn wij benieuwd naar de informatie die uit het people counting-systeem voortkomt en hoe we die data intelligent kunnen gaan gebruiken. We verwachten ook hier een toename in de ervaren gastvrijheid.”

Gemak, plezier en gericht aansturen
Naresh Soekhoe, projectmanager Events bij Effektief Groep, gespecialiseerd in de schoonmaak van grote eventlocaties, vult aan: “Het facilitaire managementplatform werkt middels een app en helpt bij het vereenvoudigen van de planning van schoonmaakroutes, optimale inzet van beschikbare resources en de gerichte aansturing van de schoonmakers. Zij kunnen direct actie ondernemen en eenvoudiger inschatten wat de aan te vullen hoeveelheden foam, toiletpapier en handdoekcassettes zijn. Dat is belangrijk om de tevredenheid van gebruikers te verhogen. Daarnaast maakt de nieuwe techniek het werk voor onze schoonmakers gemakkelijker en plezieriger. Waar zij eerst veel tijd verloren met het controleren van elke dispenser, worden ze nu geïnformeerd vóór de dispensers leeg zijn. Op hun smartphone of tablet zien ze op welke locatie er dispensers moeten bijgevuld worden. Dit draagt bij aan een hogere motivatie bij onze medewerkers. Tot zover ben ik enkel positief over deze ervaring met datagestuurd schoonmaken”, sluit Soekhoe af.

Delen