De nieuwe look van Katrin

november 15, 2017 in Toilet- en handhygiëne

Het wordt tijd om met de tijd mee te gaan: in het nieuwe jaar krijgt KATRIN een nieuwe look…”, kondigt de producent van hygiëneproducten aan. Gebaseerd op de geavanceerde en stijlvolle Inclusive dispenserlijn die KATRIN in 2015 lanceerde, krijgen ook de productenverpakkingen het Inclusive Design. Inclusive staat voor producten, die door iedereen gemakkelijk zijn te gebruiken en te begrijpen.

We stellen ons bij KATRIN als doel onszelf continu te ontwikkelen en bestaande dingen te verbeteren in overeenstemming met onze drie pijlers: EASY (gemakkelijk), INSIGHTFUL (deskundig) en TRUSTWORTHY (betrouwbaar). De nieuwe richting van ons merk en de manier waarop we als KATRIN naar buiten treden, zijn voor ons een goede aanleiding om onze verpakking eens goed onder de loep te nemen en zoveel mogelijk te optimaliseren”, legt Ralph Vodegel, salesmanager Benelux van Katrin, uit.

Voor iedereen en overal
Het ontwerp van de nieuwe verpakking is gebaseerd op Inclusive Design, dat staat voor producten die door iedereen gemakkelijk zijn te gebruiken en te begrijpen. “We leggen het accent op duidelijke en eenduidige elementen en verhogen daarmee de leesbaarheid, verbeteren de begrijpelijkheid van de relevante informatie en maken de verpakking beter ‘klaar’ voor de eindklant”, aldus Vodegel.

Kartin besloot vanwege ecologische aspecten de voorraad van de bestaande verpakkingen zoveel mogelijk op te maken en zo min mogelijk verpakkingen te vernietigen. Daarom wordt het nieuwe ontwerp geleidelijk ingevoerd met als doel de omschakeling begin april 2018 te hebben afgerond. De primeur voor de nieuwe look gaat naar de productgroep industriële poetsrollen (papier, geen nonwoven).

Ter informatie
De bestaande artikelnummers blijven hetzelfde. De verbetering van de verpakking heeft geen invloed op het product en de artikelnummers.

Over Katrin
Katrin is het merk voor B2B van Metsä Tissue, een van oorsprong Fins bedrijf met 10 fabrieken en 2800 medewerkers. Metsä Tissue is Europees in B2B de nummer 3-producent van hygiëneproducten met € 1 miljard omzet. Het merk Katrin biedt professionele hygiëne-oplossingen met tissue-papierproducten en dispensers. De hygiëne-oplossingen zorgen in iedere onderneming voor een doelmatig en effectief gebruik. Dat bespaart verbruiksmateriaal en loonkosten maar spaart ook het milieu.

 

Delen