Zetten robots voet aan de grond in de hotelbranche?

oktober 12, 2015 in Robotisering, Schoonmaakwereld 2020

YOTEL_NYCRobots die zorgen voor de incheck, bagage en roomservice: in Yotel New York dragen Yobot en Botlr hun steentje bij aan de gastbeleving. Het hotel is, hoe kan het ook anders, gevestigd in het high-tech walhalla Sillicon Valley. In het Henn-na Hotel in het Japanse Nagasaki zijn er robotreceptionisten, die voor bagage zorgdragen en kamers schoonmaken.

Volgens de directeur van het park, Hideo Sawada, is het Henn-na hotel het meest efficiënte hotel in de hele wereld. Hij hoopt dat de robots uiteindelijk verantwoordelijk worden voor 90% van de werkzaamheden. Maar gaan robots echt de hotellerie veroveren?

Hospitality Management stelde deze vraag aan robotexpert Chris Warmenhoven. In verband met de auteursrechtelijke bescherming van dit artikel is enkel een samenvatting opgenomen. Voor het hele artikel en de vragen met antwoorden aan Warmenhoven, klikt u op deze link.