FM-studenten Arcus College winnen Hago battle met ‘Tinder app’

maart 9, 2018 in FM Next Generation

Isabelle Beugels, Gayssiry Diop, Anne Starmans, Martine Nijssen en Quendresa Avdulli hebben de battle Schoonmaken in de toekomst  gewonnen, die Hago op Vakbeurs Facilitair organiseerde. De vijf meiden zijn 2ejaars- en 3ejaars studenten van de Arcus College mbo-opleiding Facilitair Leidinggevende.

 De vijf Arcus-studenten moesten het opnemen tegen studenten van Saxion Hogeschool en managementtrainees van Vebego. Isabelle, Gayssiry, Anne, Martine en Quendresa wonnen met een app die zij bedacht hadden om de dienstverlening van schoonmaakbedrijf Hago toekomstproof te maken.

Mentor en docent André Cuijten: “Ik ben trots dat onze leerlingen de hbo’ers en trainees op een sportieve manier hebben laten zien, dat het samen delen van kennis kan leiden tot mooie resultaten en toekomstgedachten.”

Geïnspireerd door Tinder
Geïnspireerd door Tinder bedachten de studenten dat het ook mogelijk moet zijn om goed schoonmaakpersoneel te koppelen aan een werkgever. Hago is op zoek naar goed personeel, vooral bij plotselinge drukte of ziekte en vervanging. Een app waar je dan snel personeel kunt vinden dat beschikbaar is, is een uitkomst! De app die zij daar op papier hebben laten zien, gaat Hago waarschijnlijk ook echt maken voor een van hun segmenten.

Battle
Volgens jurylid Raoul Braeken, commercieel directeur van Hago Nederland, verraste de Arcus-studenten hem en zijn mede-juryleden. Raoul: “Deze vijf meiden hadden een plan bedacht dat én pragmatisch was én snel realiseerbaar”. Buiten dat je snel en makkelijk personeel kunt vinden, zit er ook een ratingplatform achter. Hierdoor kan goed personeel meer gaan verdienen en de opdrachtgevers vinden waar zij recht op hebben.”

In de serie FM Next Generation organiseert Schoonmaakjournaal samen met Hago op de POF-beurs op dinsdagmiddag 24 april een event met FM’ers van nu en de toekomst. We zijn daarvoor op zoek naar mbo- en hbo-studenten én naar facility managers die zich willen en durven te focussen op FM2030. Voor aanmelding en meer informatie: info@schoonmaakjournaal.nl

Delen