CleanJack Checkpoints: inzicht in schoonmaakfrequentie

januari 13, 2018 in Digitalisering

U kent ze wel: wc’s waar de vloer plakt en de geur van urine overheerst. Achter de deur hangt een stuk papier waarop een paraafje staat achter ieder uur dat zou zijn schoongemaakt. En je weet: die schoonmaakfrequentie kán bijna niet kloppen. CleanJack introduceert daarom Checkpoints, een nieuwe functionaliteit in haar tijd- en aanwezigheidsregistratiesysteem voor schoonmaakbedrijven.

Checkpoints zijn digitale chips (RFID-tags) in een ruimte of op een machine, die het schoonmaakproces real time monitoren. Ze zijn een betrouwbaarder alternatief voor de papieren afvinklijsten.

Gedetailleerd inzicht in taakuitvoering
Checkpoints zijn een aanvulling op het huidige registreren van aankomst- en vertrektijden van schoonmaakmedewerkers. Door deze chips in een ruimte op te hangen of op machines te bevestigen, monitor je real time:

1. de taakuitvoering in subruimtes zoals toiletten, hotelkamers, schoollokalen, entreehal, boardroom en trappenhuizen;
2. de tijden waarop een taak is uitgevoerd en door wie;
3. welke machines in gebruik zijn en door wie;
4. en of schoonmaakmedewerkers de juiste schoonmaakroute volgen.

Automatisch uren differentiëren
Checkpoints bieden bovendien de mogelijkheid om zonder extra inspanning en automatisch administratieve gegevens te registreren. Dit scheelt veel werk voor bijvoorbeeld mobiele schoonmaakteams als glazenwassers, graffitireinigers en trappenhuisreinigers.

Voordelen
Zeven voordelen van Checkpoints op een rij:

1. op sublocatie-niveau schoonmaakfrequentie en taakuitvoering monitoren;
2. betrouwbaarder alternatief voor papieren afvinklijsten;
3. automatisch uren en taken registreren en differentiëren;
4. betere kwaliteit leveren;
5. efficiënt administratief proces;
6. bezoek- en controlemomenten van objectleiders en rayonmanagers vastleggen;
7. kleine investering binnen bestaande CleanJack-module.

Op de foto CleanJack Checkpoint toilet geeft inzicht in schoonmaakfrequentie

Delen