Terugblik EW event: kracht van hospitality niet te onderschatten

februari 20, 2017 in Beleving en hospitality

Ruim 200 deelnemers mocht EW Facility Services verwelkomen op haar event The Power of Hospitality, dat op 14 februari plaatsvond bij het nu al iconische Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Voor de derde keer bood de facilitair dienstverlener haar opdrachtgevers en relaties een inspirerende middag met in de hoofdrol de niet te onderschatten kracht van hospitality. Bas Haagen, directeur Marketing en Sales EW Facility Services, benadrukt het belang van hospitality in zijn inleiding: “Organisaties die deze ‘power’ op de juiste manier weten in te zetten, zijn in staat de harten van hun klanten en medewerkers te veroveren.”

 

EW Facility Services presenteerde een uniek programma met drie sprekers uit verschillende werkvelden. Zij hadden daarbij één gemene deler: de kracht ligt bij het team. Wanneer medewerkers hospitality dragen en inzetten, maak je het verschil.

Menselijke inbreng
Key-note speaker Steven van Belleghem wist met zijn visie en aansprekende voorbeelden te inspireren. “Steven van Belleghem opent je ogen!”, aldus een van de bezoekers. Artifical intelligence is volgens Steven de toekomst, maar het belang van de menselijke inbreng blijft en wordt zelfs groter. “De toenemende automatisering zorgt er namelijk voor dat menselijk contact schaars wordt. En wat schaars is, stijgt in waarde”, aldus de energieke Van Belleghem. Steven pleit in zijn verhaal voor het inzetten van computers voor het verzorgen van het operationele werk, zodat mensen tijd en ruimte hebben om optimaal invulling te geven aan de creatieve en emotionele taken en het verrassen van gasten en medewerkers. “Want”, zo stelt Van Belleghem terecht, “het verschil tussen mensen en computers is dat mensen ervoor kunnen kiezen om het script niet te volgen”.

Optimale empowerment
General Manager Hilton Amsterdam Airport Schiphol Jolijn Zeeuwen nam de bezoekers mee in de wereld van Hilton. Met haar medewerkers maakt zij iedere dag het verschil. Via een bottom up-aanpak en optimale empowerment van medewerkers creëert Hilton draagvlak en betrokkenheid, wat leidt tot efficiëntere processen en enthousiaste medewerkers die de gastbeleving positief beïnvloeden.

Concreet gastvrijheidsdoel
Gastvrijheidsarchitect Jan Willem Nugteren deelde zijn ervaringen met hospitality in de zorg. Hij stond aan de wieg van de cultuuromslag van Bernhoven en de bekroning van dit mooie ziekenhuis tot meest gastvrije ziekenhuis van Nederland. De vertaling van de visie van het ziekenhuis naar een concreet gasvrijheidsdoel, is volgens Van Nugteren essentieel voor het succesvol implementeren van hospitality in elke omgeving. “Bepalende elementen uit de aanpak van Bernhoven zijn universele succesfactoren voor hospitality. Een gezamenlijk doel, gastvrijheid lostrekken van het facilitaire bedrijf en het inbedden in de gehele organisatie en het benoemen én faciliteren van ambassadeurs leiden tot een betere gastbeleving.”

Human touch
Op de internationale dag van de liefde besteedde EW Facility Services volop aandacht aan de ‘human touch’ van hospitality. Bezoekers aan The Power of Hospitality werden niet alleen getrakteerd op inspirerende content, maar ook verrast met persoonlijke complimenten van de ‘Meisjes van het Compliment’, die in de pauze en tijdens de borrel de mooiste complimenten uitdeelden. Ook aan het thuisfront werd gedacht, want bij de snoepkraam kon een zakje hartensnoep worden geschept voor zijn of haar Valentijn!