Roland Wink over uniekheid Hijman: “We blinken echt uit in gemak”

oktober 19, 2017 in Bedrijven aan het woord

Hijman blinkt - Roland Wink SchoonmaakjournaalWat vraagt een klant van een bedrijf als Hijman? Het is lastig hier een antwoord op te geven. De klanten van Hijman verschillen erg van elkaar. En toch heeft Hijman één antwoord gevonden dat past bij alle klanten: iedereen wil gemak. Juist het flexibel kunnen invullen van het begrip ‘gemak’, maakt dat Hijman hierin uitblinkt.

Een grote winkelketen heeft vaak niet zoveel opslagruimte voor toiletpapier en schoonmaakmiddelen. Een schoonmaakbedrijf wil graag dat Hijman de voorraad in de werkkast beheert, zodat zij zich op hun corebusiness – schoonmaken – kunnen richten. Een glazenwasserij vraagt of Hijman een reminder kan sturen wanneer de ladders weer gekeurd moeten worden.

Het zijn voorbeelden van de vragen die op ons afkomen”, zegt Roland Wink, directeur van Hijman. “We streven ernaar om onze klanten tegemoet te komen. Wil een klant iets in onze winkel retour brengen dat via onze webshop is besteld:? Geen probleem! Moeten wij het voorraadbeheer overnemen? Doen wij ook. We signaleren de jaarlijkse keuringen en onderhoudsbeurten. Dit gebeurt volledig automatisch.”

Antwoord
Het draait allemaal om gemak en ontzorgen. Hijman is erop ingericht. Wink: “Onze klant moet binnen enkele dagen feedback of een antwoord ontvangen: bij het opstellen van offertes, afhandelen van klachten, backorders of retourneren en crediteringen. Bij Hijman is iedereen erop gespitst om met klanten mee te bewegen. We proberen in de huid van de klant te kruipen.”

Verlengstuk
Gemak bestaat voor veel klanten uit een aantal elementen, zoals bereikbaarheid, tijdsbeparing, ontzorgen, vertrouwen en flexibiliteit. De klanten kunnen op verschillende manieren gemakkelijk bestellen uit een zeer breed assortiment. Spullen ophalen kan, maar laten afleveren door de eigen chauffeurs tot in de werkkast kan ook.

Wink: “We bieden klanten oplossingen waarmee zij ontzorgd worden. Door onze jarenlange ervaring hebben we een grote mate van deskundigheid, kennis en ervaring opgebouwd. We weten waarin onze klanten zijn geïnteresseerd en nemen contact met hen op om feedback te krijgen of als we een interessant product voor hen hebben. Zo schakelen we continu met onze klanten. Zij moeten het gevoel hebben dat wij een verlengstuk zijn van hun eigen bedrijf. Of liever nog: dat we bij het bedrijf horen.“

Gerelateerd artikel: Online en in de winkel: Hijman kiest voor omni-channel

Online en in de winkel: Hijman kiest voor omni-channel