Pim Hilgerdenaar: “Smart Cleaning by Crohill levert schoonmaakbedrijven gewoon geld op”

maart 1, 2017 in Bedrijven aan het woord, Smart Cleaning

Schoonmaakjournaal - Smart Cleaning by Crohill - berekening vloeronderhoud“De schoonmaker levert lichamelijk zwaar werk. Hij moet dat ook nog eens doen in weinig tijd. Vaak in te weinig tijd. Bovendien werkt de schoonmaker niet met de juiste materialen. Hierdoor wordt het niet echt schoon en is het werk fysiek zwaarder dan nodig is. Vaak wordt dit geaccepteerd, omdat we niet beter weten of geen idee hebben hoe het anders kan.” Zo schetst Pim Hilgerdenaar, directeur van Crohill, de hedendaagse praktijk van schoonmaak. Dat het anders kan, weet en bewijst Crohill met Smart Cleaning:  lichter, sneller en duurzaam schoonmaken met een schoner resultaat.” Dat Smart Cleaning rendabel is en het schoonmaakbedrijf ook nog geld oplevert, rekent Hilgerdenaar ons voor.

Hoe het begon
Hilgerdenaar blikt terug: “Zo’n 4,5 jaar geleden is Smart Cleaning ontstaan met een methode voor trappenhuizen. Inmiddels hebben we een heel programma ontwikkeld voor de dagelijkse schoonmaak. Deze Smart methodes zijn overal toepasbaar,  eenvoudig in gebruik en makkelijk te implementeren.

Het levert op
“Onze klanten vertellen ons wat Smart Cleaning hen oplevert: het wordt altijd schoner en de schoonmaker vindt het werk minder zwaar”, vervolgt de Pim Hilgerdenaar. “De ene klant vindt daarnaast de werkdrukverlaging voor de medewerkers het grote voordeel; gemiddeld geldt een 20% lagere werkdruk en de andere juist dat er minder uren ingezet hoeven te worden. We hadden nooit kunnen denken Smart Cleaning zo’n impact zou hebben op de organisatie en het resultaat van schoonmaakbedrijven.”

Over het laatste punt rekent Hilgerdenaar voor, dat Smart Cleaning het rendement van schoonmaakbedrijven met vele procenten kan verhogen: “Onze klanten ervaren een hogere klanttevredenheid, waardoor ze minder uren hoeven in te zetten om klachten te behandelen en op te lossen. Het behoud van een klant levert immers ook rendement op!”

Geld verdienen
Met name op projecten waar gewerkt wordt op basis van resultaatgericht schoonmaken, blijkt Smart Cleaning te scoren: “Op grote projecten hoeven minder uren te worden gedraaid en wordt het schoner. Dan verdien je dus meer geld. Uiteraard kan Smart Cleaning ook goed worden ingezet op taakgestuurde projecten, het rendement zit daar in langer klantbehoud. De tijdwinst zit hier in extra service bieden voor hetzelfde geld en dus een hogere klant tevredenheid.

Onderwijs, gezondheidszorg, kantoren, trappenhuizen, vakantiehuisjes: Crohill ziet overal kansen voor haar klanten om slim schoon te maken en het rendement te verhogen. “Heel simpel gezegd is het succes van Smart Cleaning goede chemie die het vuil losweekt en een Smart-mop die dat losgekomen vuil absorbeert. Je hebt  geen schrobzuigers, I-Mop, schuimmachines en dergelijke meer nodig. Dat scheelt veel geld, zowel in de aanschaf als in arbeidstijd.

Samen voor het schoonste resultaat
Crohill werkte samen met haar partners jaren aan de ontwikkeling van Smart Cleaning: “Soms verbazen we ons ook nog over de resultaten die behaald worden, zelfs in omgevingen waar veel vuilaanbod is. Daarnaast kun je met slechts vier van onze producten de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden doen. Lekker overzichtelijk en kostenbesparend.”

Hilgerdenaar tot slot: “We zijn ervan overtuigd dat er op dit moment geen betere methode in de markt is dan Smart Cleaning. Op het gebied van werkdrukverlaging, constante kwaliteit en rendement op ieder project. Op de werkvloer hebben we de afgelopen vier jaar gezien dat Smart Cleaning het van iedere andere methode wint. De projecten worden schoner en de werkdruk daalt met 20%. We zijn trots en blijven werken aan waar wij in geloven: Samen voor het schoonste resultaat.”

Twee principes
Smart Cleaning by Crohill is gebaseerd op twee principes:

(1) Kwaliteit van de Smart-producten: hoge kwaliteit chemie en Smart-moppen in de juiste combinatie gebruikt. Chemie maakt de vervuiling los en bouwt niet op en de Smart-moppen absorberen vuil  en stof in plaats van het te versmeren.

(2) Kwaliteit van onze mensen: luisteren, kijken en combineren. Onze verkoopadviseurs staan samen met de schoonmaker en rayonmanager op de werkvloer en kijken hoe het werk van de schoonmaker lichter, sneller en schoner kan. Ze begeleiden de implementatie. Dit levert voordeel op voor de schoonmaker, rayonmanager, schoonmaakorganisatie en eindklant.