Numatic-product in praktijk: McDonald’s gasten beleven service en schoon

september 27, 2016 in Bedrijven aan het woord, Beleving en hospitality, Vloeronderhoud

schoonmaakjournaal-peter-van-den-dungen-mcdonald“We vinden het belangrijk dat onze gasten het naar hun zin hebben als ze bij ons komen. Dat betekent genieten van onze producten en service in een comfortabel en schoon restaurant. De schoonmaakmachines van Numatic helpen ons hierbij.” McDonald’s restaurant Tilburg maakt voor het vloeronderhoud gebruik van meerdere Numatic-machines. Franchisenemer Peter van den Dungen vertelt waarom hij met deze Numatic-machines werkt en hoe het team de inzet beleeft.

“Hygiëne en voedselveiligheid vinden we hartstikke belangrijk”, trapt Peter van den Dungen af. “Een schone vloer is dus ook belangrijk. Dan is het fijn als we onze vloeren, bij het dagelijks reinigen ervan op een efficiënte manier kunnen reinigen. Met materiaal dat deugt. Numatic helpt ons hierbij.”

Start
Peter vervolgt: “In 2011 hebben we de keuken verbouwd en een nieuwe vloer met antislipgroef aangelegd. Een collega-franchisenemer gaf de tip om met Numatic contact op te nemen voor het schoon houden van deze vloer. Zo ontmoette ik Marco Zawadzki, accountmanager van Numatic International. Marco introduceerde een melamine HD pad, dat bekend is als spons geschikt voor een vloer zoals in de keuken in het McDonald’s-filiaal. Dit bleek de juiste oplossing, de vloer blijft schoon met deze nieuwe pad. Een efficiënte oplossing.”

Tijdwinst
“Inmiddels werken we met meer Numatic-producten. Naast de eenschijfmachine zetten we ook schrobzuigmachines, stofzuigers, waterzuigers, Midmopsystemen, NuTechMoppen, Nuplexpads en Minisponzen in. We kiezen weloverwogen voor de machines en materialen die we gebruiken. Hierbij betrekken we schoonmakers. Wij hebben eigen schoonmaakmedewerkers in dienst en gedurende de dag houden horecamedewerkers de machines in de keuken schoon. Dat hoort bij het werken in de keuken en het restaurant. Het is belangrijk dat je hen betrekt bij de keuzes, die je maakt; zij werken er immers dagelijks mee. Numatic heeft meerdere trainingen verzorgd, bijvoorbeeld over het werken met microvezel, het gebruik van een eenschijfsmachine en welke borstel of pad voor welke vloer geschikt is. Een goede uitleg van werken verbetert de schoonmaakkwaliteit en levert tijdwinst op.”

Testlocatie
De samenwerking tussen Numatic en de betrokken McDonald’s-medewerkers van Tilburg Centrum, heeft er inmiddels toe geleid, dat McDonald’s restaurant Tilburg Centrum als testlocatie voor nieuwe producten fungeert voor het bedrijf Numatic.

Ambassadeur
“De korte lijnen, het meedenken, de productkwaliteit, de aandacht voor de gebruikers van de machines, de continuïteit door onder andere het servicecontract en preventief onderhoud, vind ik prettig in de samenwerking”, concludeert Peter. “Ik laat de machines én mijn schone restaurant graag zien.”