Marketingsupporter Derek Prins: “Numatic maakt slag in digitale communicatie”

juli 14, 2017 in Bedrijven aan het woord

Schoonmaakjournaal Numatic Derek PrinsNa twee jaar Sales Support maakte Derek Prins op 1 april de overstap naar Marketing Support. De 26-jarige Alphenaar stapte in 2015 via een uitzendbureau bij Numatic aan boord en vaart nu mee op de internationale Numatic-boot, die stevig koers zet richting digitalisering.

“Ik was op zoek naar een leuke baan en vond die in april 2015 via het uitzendbureau bij Numatic. Al na een half jaar kreeg ik een vast contract. Het was en is fijn om te ervaren dat Numatic op zoek is naar jongelui die enthousiast zijn. Toen onlangs de kans kwam om vanuit Sales Support naar Marketing Support door te stromen, heb ik die direct aangepakt.”

Website en webshop
Ook voor de afdeling Marketing Support geldt: ‘never a dull moment’ maken we uit de woorden van Derek op: “In eerste instantie ben ik verantwoordelijk voor het actueel houden van de Numatic-website met webshop en draag ik bij aan de invulling van de social media-kanalen. Daarnaast verzorg ik tal van ondersteunende zaken voor marketingmanager Esther van der Lelie, zoals productbladen en -folders van ons brede assortiment met onder meer stofzuigers en schrobzuigers. Verder lever ik bijvoorbeeld aan collega’s, klanten en dealers de technische gegevens van machines aan en geef ik ondersteuning aan onze dealers.”

Samen een goede slag maken
We willen met Numatic doorgroeien in digitale communicatie. We willen én gaan een goede slag maken. De off- en online productbladen en folders zullen ondersteund worden door instructiefilmpjes, want beelden zeggen veel en soms zelfs veel meer dan woorden. We merken dat onze klanten zoekende zijn naar een digitale vertaalslag; daar proberen we bij te helpen. We proberen in de huid te kruipen van onze dealers en met hen samen te werken en na te denken over de vraag: hoe kunnen we de eindklant nog beter van dienst zijn. Onze webshop is voor onze klant ook een enorme informatiebron. Wij zorgen dus voor die informatie, dat deze informatie up-to-date en volledig is. Dat is een stuk service die we bieden.”

Nog betere service
“Hoewel onze servicegerichtheid erg goed is en onze webportal echt van meerwaarde is, richten we ons op een nóg betere service. Daarin blijven we ons ontwikkelen. Daarnaast dragen we natuurlijk het recent gelanceerde Happy Cleaning-concept uit. Het komt heel positief over een ‘happy’ schrobzuigmachine; je kunt er net iets extra’s mee uitstralen.”

Derek tot slot: “Numatic is een heel prettige werkgever. We staan voor elkaar. Hier werken geeft een familiegevoel. Intern, maar ook naar buiten.”