26 april 2016

Blankers Schoon pakt landelijk contract NS stations

Met ingang van 1 juli gaat Blankers Schoon landelijke diensten leveren voor het verwijderen van bekladding op een groot aantal stations in Nederland. Het betreft een duurzaam 4-jarig contract met twee optiejaren.

NS en ProRail willen aantrekkelijke en comfortabele stations voor de reizigers en andere gebruikers van stations. Een goed functionerend schoonmaakproces is hierin een belangrijk speerpunt. NS en ProRail zijn daarom via een aanbesteding op zoek gegaan naar samenwerkingspartners die hieraan op een goede manier kunnen bijdragen. Blankers Schoon uit Weert wordt verantwoordelijk voor het verwijderen van bekladding met een oppervlakte groter dan 0,5 m2 en voor het uitvoeren van benodigde herstelwerkzaamheden in de regio Zuid (Zuid-Limburg en West-Brabant/Zeeland), Randstad-Noord (ring Amsterdam) en regio Noordoost (lijn Zwolle-Emmen). Daarnaast zal Blankers Schoon als schoonmaakspecialist meedenken in het proactief voorkomen van bekladding.

Kwaliteit voor de reiziger
We zijn verheugd dat we dit werk voor de stations mogen gaan uitvoeren”, aldus Ruud Danklof van Blankers Schoon. “We zijn reeds een aantal jaren werkzaam op stations en vanuit die ervaring hebben we nu een maatwerkorganisatie met vakspecialisten ingericht. Samen met onze specialistische apparatuur zijn we ervan overtuigd de hoogste kwaliteit te kunnen leveren, rekening houdend met de reiziger, veiligheid en de minste overlast. En zo zorg te dragen voor aantrekkelijke, schone stations”.

Op de foto: Ruud Danklof, directeur van Blankers Schoon en Anne-Maartje Ordelman, manager Stationsoperatie NS Stations

Over Blankers Schoon
Vanuit een totaalconcept in (schoonmaak)onderhoud bedient Blankers Schoon opdrachtgevers in Zuid-Nederland met focus op een aantal specialistische segmenten. Dit jaar bestaat Blankers Schoon 50 jaar, Dankbaar Werk is het motto. Want een schone omgeving, die zorg draagt voor dankbare opdrachtgevers en medewerkers, lijkt heel vanzelfsprekend. De ervaring van veel bedrijven is echter anders: nog altijd overstelpen klachten de bedankjes. Dat kan anders. Een mensgerichte aanpak, korte lijnen, ondernemerschap en daadkracht, leveren daarvoor het bewijs. Kortom: Dankbaar Werk.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: