29 december 2016

Best Value Procurement: Hogeschool Windesheim kiest opnieuw voor Hago

Hogeschool Windesheim heeft opnieuw voor Hago gekozen als schoonmaakleverancier. In het bijzijn van het schoonmaakteam tekenden zij een contract voor vier jaar, met vier optiejaren. Het schoonmaakbedrijf is trots dat de hogeschool haar na een samenwerking van vijf jaar wederom het vertrouwen geeft.

Jan Willem Meinsma, college van bestuur van Hogeschool Windesheim: “We zijn heel tevreden over de schoonmaakmedewerkers. We weten dat onze mensen beter presteren als zij in een schone omgeving werken. Met dit team komt dat helemaal goed.”

Hago kwam na een aanbesteding op basis van Best Value Procurement als meest geschikte schoonmaakpartij voor de hogeschool uit de bus. Zowel op de locatie in Almere als op de hoofdvestiging en On Campus-sportlocatie in Zwolle is Hago verantwoordelijk voor het vloeronderhoud en de schoonmaak.

Meer perspectieven
Districtmanager Felix Timmerman is trots: “We hebben de afgelopen jaren samen mooie resultaten geboekt. Dit nieuwe contract geeft ons de kans voort te bouwen op wat we al samen hebben neergezet. Dat Windesheim een BVP-traject uitschreef, bood ons de kans onze expertise in te zetten voor een zo goed mogelijk resultaat. We zijn ervan overtuigd dat een goed resultaat alleen bereikbaar is door schoonmaak te benaderen vanuit alle betrokken partijen: de schoonmaakmedewerkers zelf, de klant en eindgebruiker, en de leveranciers. Daarom hebben we vanuit alle perspectieven bekeken waar we mogelijk nog verder kunnen verbeteren. De eerste acties staan nu al uit.”

Medewerkers in hun kracht
“Zo gebruikten we een talentenscan om onze medewerkers volledig in hun kracht te zetten. Medewerkers die van communiceren houden, werken nu bijvoorbeeld op tijdstippen en plekken waar dat ook gewenst is. Ook krijgen alle medewerkers een gastvrijheidstraining en volgt een deel van onze medewerkers een BHV-training. We weten uit ervaring dat deze werkwijze zowel het werkplezier van onze medewerkers als de kwaliteit verhoogt.”

Ambassadeurs
Timmerman vervolgt: “Om de belevingskwaliteit onder eindgebruikers te verhogen, hebben we contactpersonen bij Windesheim aangewezen die inventariseren wat de schoonmaakwensen van zijn of haar afdeling zijn. Zo stellen onze schoonmaakmedewerkers hun prioriteiten in hun werkschema. Twee keer per schooljaar brengen we alle ambassadeurs samen en delen we ervaringen. Op basis daarvan kunnen we heel gericht onze dienstverlening verder bijstellen.”

Gezamenlijk voordeel Windesheim
“Tot slot hebben we ook het initiatief genomen tot ketenoverleg. Eén keer per kwartaal brengen we alle leveranciers bij elkaar en kijken we hoe we gezamenlijk voordeel kunnen behalen voor Windesheim. We hebben nu al de eerste vier acties uitgezet, die we de komende maanden gaan implementeren. Zo werken we vanuit alle perspectieven aan continue verbetering van de kwaliteit bij Windesheim.”

Over Hago
Hago groeide in 70 jaar uit van een klein, Limburgs familiebedrijf tot één van de grootste landelijke schoonmaakbedrijven in Nederland. Met bijna 12.000 medewerkers en ruime ervaring in schoonmaakdienstverlening en specialistische schoonmaak, realiseert Hago een omzet van 350 miljoen euro. We maken onder meer schoon in kantoren, zorgorganisaties, onderwijs, grote publieke ruimten, transport en industrie. ’s Ochtends, ’s avonds en steeds vaker overdag. Hago maakt onderdeel uit van Vebego, dat in vier landen actief is op het gebied van schoonmaak, facilitaire dienstverlening en zorg-ondersteunende diensten.

Op de foto: de contractverlenging wordt samen met het schoonmaakteam gevierd.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: