30 september 2020

MEWA Textielsharing: schoonloopmatten gebruiken in plaats van bezitten

MEWA wast elk jaar zo’n 2,5 miljoen matten. Een gehuurde schoonloopmat kan na het wassen ongeveer 200 keer opnieuw gebruikt worden. Cijfers die aanspreken, evenals het tweeledige doel van schoonloopmatten: ze houden het vuil blijvend weg uit bedrijfshallen, werkplaatsen en showrooms en zorgen voor een duurzame reiniging van het gebouw. De mat hoeft geen persoonlijke eigendom te zijn. ‘Gebruiken in plaats van bezitten’ is het motto van textieldienstverlener MEWA, die een huurservice voor matten aanbiedt: Textielsharing.

MEWA biedt Textielsharing aan voor B2B-klanten. In het geval van schoonloopmatten betekent dit: één keer bestellen, maar steeds opnieuw gebruiken, zonder zich om het wassen van de matten te moeten bekommeren. De klanten ontvangen matten die op hun noden afgestemd zijn. Op vooraf overeengekomen tijdstippen haalt een chauffeur van MEWA de vuile matten op en levert in de plaats schone matten af.

Industriële wasstraat
De dienstverlener wast de matten in industriële wasstraten, die zelfs het hardnekkigste vuil uit de matten verwijderen. Een mat kan vervolgens nog zo’n 200 keer gebruikt worden, voordat ze vervangen moet worden. Op deze manier is ze een stuk milieuvriendelijker dan veel gekochte producten.

Twee uitvoeringen
De matten zijn beschikbaar in twee uitvoeringen: als vloermat of als borstelmat voor zones waar er zeer veel vuil binnenkomt. De respectievelijk grijze en zwarte matten zijn onderaan voorzien van een anti-sliplaag, waardoor ze niet verschuiven. Ze kunnen ook met een logo bedrukt worden.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 februari 2023

Mewa-poetsdoeken worden gemaakt in Europa

Door de covidpandemie is duidelijk geworden hoe kwetsbaar de logistieke systemen van de wereldeconomie wel zijn. Een gevolg daarvan is dat meerdere ondernemingen hun bevoorradingsroutes hebben omgegooid en de...

10 september 2019

111-jarige MEWA succesvol trendsetter in textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren. MEWA...